τέτοιες ανοησίες δεν δικαιολογούνται, παρά μόνον αν αποδοθούν ειςμέθην τινά και κρασοκατάνυξη με τον οίνον άκρατον και τη δίψα για το δώρο αυτό των θεών ακράτητη.
Ας πάρουμε τα πράγματα απ’ την αρχή. Στην απίθανη αυτή χώρα που καλείται ακόμα Ελλάς,
έστω και με τον απαξιωτικό τρόπο των Φράγκων: «δεν είμαστε Ελλάδα», το υπουργείο Παιδείας, όπου, όπως πλειστάκις έχει αποδεχθεί,συνωστίζεται πλήθος καρεκλοκενταύρων, γραφειοκρατών και άμουσων,απεφάσισε και διέταξε την κατάργηση του Τμήματος Οινολογίας καιΤεχνολογίας Ποτών του ΤΕΙ Αθήνας και την απορρόφησή του στο Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων.
Με το διάταγμα αυτό, στην πραγματικότητα ο υπουργός Παιδείας κ.Κώστας Αρβανιτόπουλος καταργεί την ανώτατη οινολογική εκπαίδευση στην Ελλάδα!
Γιατί;
Το επιχείρημα από πλευράς υπουργείου ότι η Σχολή αυτή είναιυπερεξειδικευμένη δεν θα έπρεπε να συνιστά λόγω κατάργησης, αλλά αντιθέτως ενίσχυσης.
Προσέτι, το γνωστικό αντικείμενο του Τμήματος που καταργείται, αμπελουργία, οινολογία, αποσταγματοποιία, ζυθοποιία και τεχνολογία ποτών, χλωμιάζει, χάνεται κι εξαερώνεται μέσα σε ένα Τμήμα με τελείως διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο γενικώς περί τροφίμων…
Τρίτον, στα τριάντα χρόνια που έχει λειτουργήσει το Τμήμα Οινολογίας, έχει αποσπάσει διεθνείς πιστοποιημένες διακρίσεις, έχει παράξει επιστήμονεςπου, ώς την εποχή του, δεν διέθετε η χώρα, κι έχει φανεί πολύτιμος αρωγόςστην προσπάθεια των οινοποιών για την ανάπτυξη του φερώνυμου κλάδου.
Τι συμβαίνει λοιπόν; «πάλι τον καύκον έπιες, πάλιν τον νουν απώλεσας;» θα μπορούσε να ρωτήσει κανείς το υπουργείο, «πάλι τα ’πιες, πάλι τα ’χασες;», αν δεν είχαν ρωτήσει το ίδιο οι Πράσινοι τον Αυτοκράτορα Φωκά στον Ιππόδρομο, με αποτέλεσμα ώς το τέλος της ημέρας τρεις χιλιάδες πράσινες ψυχές να εκδημήσουν σφαγμένες. Τώρα σφάζεται
η επιστήμη της οινοποίησης στη χώρα.
Γιατί;
Παρά τις δυσκολίες και τη δυσπραγία στην οποία έχει περιέλθει η Ελλάδα (με ευθύνη εκείνων που τώρα καταργούν τη σχολή οινοποίησης), παραμένει 12η διεθνώς στην παραγωγή κρασιού.
Μόνον το 2012 η οινική μας παραγωγή συνέλεξε περισσότερα από 300διεθνή βραβεία και διακρίσεις, ενώ η χώρα διαθέτει 680 οινοποιεία και 40συνεταιρισμούς. Πολλές και καλές ετικέτες εξάγονται και μεταφέρουν το όνομα, το άρωμα και το αίμα της ελληνικής γης στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα,σ’ όλην την οικουμένη.
Κι όλα αυτά με αφάνταστες δυσκολίες, με την κρατική γραφειοκρατίααπέναντι, με το τραπεζικό σύστημα να μην υποστηρίζει τις παραγωγικές προσπάθειες – κι όμως το θαύμα να γίνεται
βασισμένο κυρίως (ή μάλλον μόνον) στο μεράκι και τον έρωτααμπελουργών, γεωπόνων, οινολόγων, οινοποιών - ένας ολόκληρος μικρός μέγας κόσμος. Κι έρχεται τώρα το
σχέδιο «Αθηνά» (τρομάρα μας) να του αφαιρέσει άσοφα τηνεπιστημονική υποδομή.
Γιατί;
Ολοι ξέρουν ότι στην Ελλάδα η πρώτη ύλη, η άμπελος, είναι άριστη. Υπάρχουν γηγενείς, αλλά και φερτές ποικιλίες που εδώ ανθούν, απροσμάχητεςκατά την ποιότητα και τις δυνατότητές τους.
Υστερούμε ακόμα στην αξιοποίηση αυτού του όντως χρυσού, κατά την οινοποίηση για ιστορικούς λόγους. Στη νεότερη Ελλάδα, λόγω της τουρκοκρατίας, το κρασί έμενε κυρίως στα βαρέλια, δεν έφθανε στα μπουκάλια, όπως στη Γαλλία ή την Ιταλία, ώστε η επιλογή να ωθήσει την οινοποίηση σε τέχνη κι ύστερα σεεπιστήμη.
Τώρα, όμως, τα τελευταία χρόνια, με πολλούς Ελληνες οινολόγουςσπουδασμένους στην Εσπερία να φέρνουν τα φώτα της και της γνώσεις της οίκαδε, η οινοποίηση στη χώρα μας έχει κάνει άλματα! Γιατί λοιπόν
το κράτος έρχεται να κόψει εκ νέου τα πόδια στην ελληνικήοινοποίηση; Οι αρχαίοι και οι βυζαντινοί οινοποιούσαν τα αμπέλια, το βάρος τους σε χρυσάφι, γιατί τώρα που σε δέκα - είκοσι χρόνια θα μπορούσε να συμβείτο ίδιο, έρχονται τα ανδρείκελα της τρόικας να ανακόψουν την καλή εξέλιξη;Αυτό εννοούν ανάπτυξη; αυτό εννοούν παραγωγικότητα;
Απ’ όταν, όπως τραγουδούν οι μύθοι, έφερε ο Ηρακλής την άμπελο απ’ τη Φρυγία και τη φύτεψε παρά τον Αλφειό στην Ηλεία, ο τόπος αυτός, όπως όλοι οι τόποι άλλωστε, τα έχει δει όλα! Ηρωες και μαλάκες, αγίους και προδότες, δόξα και καταισχύνη. Ητανε να το δούμε
κι αυτό, μια μεταρρύθμιση (που είναι μεταρρύθμιση όσον εκσυγχρονισμός ήταν ο «εκσυγχρονισμός») με το όνομα της θεάς της σοφίας να κάνει άλλη μια ανοησία (αν δεν είναι έγκλημα). Ομως, ο τρώσας και ιάσεται. Κι αν δεν διορθώσει το κακό ο κ. Αρβανιτόπουλος, θα το διορθώσει άλλος. Το
καλό και το ωφέλιμο θα βρει τον δρόμο του, το ερώτημα όμωςποιος πάει να ωφεληθεί με το κακό και το ανώφελο θα παραμείνει, ώσπου νααπαντηθεί.
Και θα απαντηθεί. Και αυτό.
ΥΓ.: Καλλιεργούσα κι εγώ για δώδεκα χρόνια ένα αμπέλι και γνωρίζω από πρώτο χέρι τα βάσανα, τις χάρες και τις χαρές του αθλήματος. Αναγκάστηκα να το ξεριζώσω (ευτυχώς στη θέση του έβαλα καστανίτσες), αλλά την αμαρτία της πράξης μου την παραδίδω (και την αποδίδω) στους καρεκλοκένταυρους των Δυνατών· που δεν αφήνουν τίποτα να ευδοκιμήσει, αν δεν πίνουν λίγο ή περισσότερο (αναλόγως) απ’ το αίμα του, ωσάν κοινοί νταβατζήδες…
Και βαμπίρ…
ΣΤΑΘΗΣ στο enikos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το blog. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση
"Διάβαζε όχι για ν' αντιλέγεις, να αμφισβητείς, ν' αναιρείς, να διαψεύδεις και ανασκευάζεις, όχι για να πιστεύεις, και να τα παίρνεις όλα για αλήθεια, άλλα για να κρίνεις και να εκτιμάς σωστά την κατάσταση και να σκέφτεσαι σαν λογικός άνθρωπος".
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Λίγα λόγια και σταράτα.
Ανεξάρτητο ιστολόγιο.
Δεν έχει σκοπό να θίξει τιμές και υπολήψεις, αλλά ούτε και να γλείψει κανέναν. Στόχος του είναι οι σάπιες νοοτροπίες, καταστάσεις, πολιτικές ..., αλλά και τα καλά θα λέγονται.
Γράφει η αφεντιά μου, φίλοι και συγγενείς.
Ευχαρίστως θα δημοσιεύσω άρθρα και σχόλια αναγνωστών.
Προσοχή όμως. Δεν τα πάω καλά με τα πρακτορικά και τα κατασκοπικά, αλλά αν υποψιαστώ πράκτορες-προβοκάτορες και λοιπούς... agents θα εκραγώ και... ούτε ψύλλος στον κόρφο τους. Ύβρεις και άλλα κακόβουλα αποτελούν επίσης αιτίες... έκρηξης.
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Κάποιοι περιμένουν την ευκαιρία για να μας κατηγορήσουν για λογοκλοπή!!! Αγνοώντας βέβαια, πως στο παρόν ιστολόγιο αναγράφουμε ΠΑΝΤΑ την πηγή του κειμένου. Έτσι, παρακαλούμε για την αναγραφή της πηγής των κειμένων, για να αποφεύγονται παρεξηγήσεις. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...
Υ.Γ.: Σχόλια τα οποία θα περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται
ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΤΙΣ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΣΕΙΣ (LINKS) ΠΟΥ ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ ΝΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΥΠΟΚΛΟΠΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ.
1. Φράσεις όπως f**ck you, suck my d**ck, take head etc επιτρέπονται μόνο αν απευθύνονται σε λαμόγια της πολιτικής και το lifestyle
2. Ta agglika epitreponte mono gia xioumoristikous logous i, otan imetha vevei oti to istologiο diavazi h Mrs Diamantopoulou h o von Droutsas
kentripotideas.blogspot.gr/ δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα του. Ωστόσο, οφείλει να διαγράφει σχόλια που το περιεχόμενό τους είναι απειλητικό, προσβλητικό, χυδαίο, βίαιο ή υβριστικό προς άλλους σχολιαστές ή την ίδια ομάδα του site.
Από εδώ και στο εξής κανείς δεν θα μπορεί να σχολιάσει χωρίς να έχει συνδεθεί είτε μέσω facebook, twitter, google plus, η με λογαριασμό disqus.
Για επικοινωνία στείλτε e-mail στο kentripotideas@gmail.com