Χαρά Νικοπούλου «…Η προκλητική ανοχή και ο νεοραγιαδισμός του ελληνικού κράτους απέναντι στην γενιτσαροποίηση των Ελληνόπουλων της μειονότητος από το Τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής, δεν μπορεί να συνεχιστεί εφ’ όσον κανένας Έλληνας δε θέλει την «κυπροποίηση» της Θράκης και την «θρακοποίηση» της υπόλοιπης Ελλάδος.
Ρεπορτάζ Σταύρος Φανφάνης
Κι όμως, υπάρχει μια Ελλάδα που μπορεί να ακουμπήσεις, να εμπιστευτείς, να νιώσει την ανάσα της αγωνίας σου, να δει σημεία και τέρατα που συμβαίνουν στον εκτουρκισμό των μουσουλμάνων Ρομά, των Πομάκων, να αγανακτήσει με το ρόλο της τουρκικής προξενικής αρχής και κυρίως να προβληματιστεί από τον συναγερμό που σήμανε η Θρακική Εστία Θεσσαλονίκης κινητοποιώντας καθημερινούς πολίτες, αλλά κι εκπροσώπους φορέων σ΄ ένα συνέδριο ποταμό… Τόσο από πλευράς εισηγητών, όσο και από μηνύματα, ντοκουμέντα, ερεθίσματα, βίντεο αλλά και πολιτισμό που εξέπεμψε στις 6 ώρες διάρκειάς του στο Βελλίδειο συνεδριακό κέντρο Θεσσαλονίκης.
«Αν ως ελληνικό κράτος με στρατηγική πυγμή θέλουμε να προασπίσουμε την απόλυτη ελευθερία της εκπαιδεύσεως των μουσουλμανοπαίδων της Ελληνικής Θράκης, προστατεύοντάς τα από το πνευματικό παιδομάζωμα που συντελείται μέσα από το Γενικό Τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής, θα ήταν συνετό να υιοθετηθούν οι ακόλουθες προτάσεις εκμαθήσεως της ελληνικής γλώσσας» ανέφερε στην ομιλία της η Χαρά Νικοπούλου που καταχειροκροτείτο:
Α) Εφ’ όσον οι ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ της Θράκης επιλέγουν ελεύθερα να ζουν στην Ελλάδα, για να είναι, όπως επιβάλλει η «Συνθήκη της Λωζάνης», μόνο ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ και όχι κοινωνικά περιθωριοποιημένη ομάδα, όπως συμφέρει τις δυνάμεις που μεθοδεύουν την ομογενοποίηση της, οι μουσουλμανόπαιδες πρέπει να διδάσκονται όλα τα μαθήματα μόνο στα ελληνικά και να μπορούν να επιλέξουν ως δεύτερη γλώσσα την τουρκική ή την πομακική ή την ρομανί. Κι αυτό θα γίνει ΜΟΝΟ με την ίδρυση δημοσίων ελληνόγλωσσων σχολείων και στα ορεινά πομακοχώρια της Θράκης, όπου διαμένει η πλειοψηφία των μουσουλμάνων. Δυστυχώς, μέχρι και σήμερα το εκάστοτε υπουργείο Παιδείας αρνείται την ίδρυση δημοσίων σχολείων, φοβούμενο τις αντιδράσεις του Προξενείου και αγνοώντας μεγάλη μερίδα της μειονότητος που πλέον επιλέγει με οποιοδήποτε κόστος να στείλει τα παιδιά της στα αμιγώς ελληνόγλωσσα σχολεία.
Β) Για όσο όμως το ελληνικό Κράτος συνεχίζει να μας προτείνει μόνο το μοντέλο της δίγλωσσης μειονοτικής εκπαιδεύσεως, ίσως η κατάσταση βελτιωνόταν θεαματικά με τους ακόλουθους τρόπους:
1 Επιστημονική καταγραφή της γλώσσας των Πομάκων και των Ρομά, με βάση το ελληνικό αλφάβητο, καθώς αυτό αποτελεί την βάση των αλφαβήτων όλων των γλωσσών. Κατά συνέπεια θα αναγνωριστούν αυτές οι δύο γλώσσες ως διδακτέες μειονοτικές γλώσσες μέσα στα σχολεία.
2 Διορισμός δασκάλων στα μειονοτικά σχολεία με τουλάχιστον πενταετή προϋπηρεσία, ώστε να έχουν διδακτική εμπειρία, τόσο στην διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας, όσο και της διοικήσεως σχολικών μονάδων.
3 Βασική προϋπόθεση για την τοποθέτηση των δασκάλων στα μειονοτικά σχολεία η γραπτή εξέτασή τους σε θέματα μειονοτικής εκπαιδεύσεως, τρόπων διδασκαλίας σε δίγλωσσα σχολεία, άρθρων σχετικών με την «Συνθήκη της Λωζάνης» και της υπουργικής αποφάσεως του 1978 «περί καθηκόντων του υποδιευθυντή στα μειονοτικά σχολεία».
4 Συγγραφή δίγλωσσων ελληνοπομακικών, ελληνοτουρκικών και ελληνορομανί βιβλίων, που θα χρησιμοποιούνται ενιαία από το ελληνόφωνο και από το ετερόγλωσσο κύκλο μαθημάτων.
5 Συγγραφή ειδικού βιβλίου ιστορίας με θέματα καταγωγής και ιστορικών γεγονότων της μειονότητος (ποιοι είναι οι Πομάκοι, ποιοι οι τουρκογενείς και ποιοι οι Ρομά και ποια η ιστορική τους παρουσία και εξέλιξη από την Αρχαία Ελλάδα έως σήμερα)
6 Συγγραφή ελληνόγλωσσου βιβλίου θρησκευτικών, έτσι ώστε να μην συνδέει ο μαθητής τον μουσουλμανισμό μα την τουρκική γλώσσα.
7 Δημιουργία δίγλωσσου πεντατάξιου δημοτικού σχολείου και καθιέρωση μίας προπαρασκευαστικής τάξεως (πρώην ΣΤ’ Τάξη), όπου όλα τα μαθήματα θα γίνονται στα ελληνικά, ώστε οι μαθητές να έχουν ομαλή μετάβαση στο ελληνόφωνο γυμνάσιο.
8 Επιλογή ειδικών σχολικών συμβούλων που θα καθοδηγούν παράλληλα τους δασκάλους και των δύο προγραμμάτων, καθώς αυτή την στιγμή οι δάσκαλοι του τουρκόγλωσσου προγράμματος δρουν ανεξέλεγκτα.
9 Καθιέρωση πολυήμερων εκπαιδευτικών εκδρομών σε πόλεις της Ελλάδος και της Ευρώπης και αδερφοποιήσεως των μειονοτικών σχολείων με τα σχολεία της υπόλοιπης ελληνικής επικρατείας.
10. Καθιέρωση της παρελάσεως σε εθνικές επετείους, γιατί κυρίως ο δάσκαλος είναι φορέας διαμορφώσεως εθνικής συνειδήσεως (Άρθρο 16, παράγραφος 2 του Συντάγματος των Ελλήνων)
11 Σωστή η κατάργηση της Ε.Π.Α.Θ. το 2010, αλλά λανθασμένη η αντικατάσταση των μειονοτικών δασκάλων όταν η επετηρίδα τους εξαντληθεί από δασκάλους προερχομένους από την Τουρκία. Προτείνουμε λοιπόν την υποχρεωτική φοίτηση των μειονοτικών δασκάλων στα Π.Τ.Δ.Ε. της χώρας, όπου θα μπορούν να επιλέγουν στο τρίτο και τέταρτο έτος φοιτήσεως μαθήματα διδακτικής των μειονοτικών γλωσσών.
12 Δημιουργία θερινών κρατικών κατασκηνώσεων σε διάφορα μέρη της Ελλάδος για παιδιά μουσουλμάνων και χριστιανών. Κατ’ αυτόν τον τρόπο οι μουσουλμανόπαιδες της Θράκης θα ζήσουν με τα χριστιανόπουλα της υπόλοιπης Ελλάδος, θα παίξουν και θα απολαύσουν τις ομορφιές της ελληνικής φύσεως. Έτσι, θα σταματήσει αυτός ο μύθος που καλλιεργείται στα παιδιά της μειονότητος πως «ο χριστιανός είναι εχθρός».
13 Δημιουργία τμημάτων εκμαθήσεως ελληνικής γλώσσας και ιστορίας για γονείς της μειονότητος.
14 Πάνω απ’ όλα για να συμβούν όλα τα παραπάνω είναι αναγκαίο να περιφρουρηθεί η «Συνθήκη της Λωζάνης» και να σταματήσει η καταστρατήγησή της, ιδιαιτέρως από την γείτονα χώρα. Η προκλητική ανοχή και ο νεοραγιαδισμός του ελληνικού κράτος απέναντι στην γενιτσαροποίηση των ελληνόπουλων της μειονότητος από το Τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής, είτε από έλλειψη πυγμής, είτε για λόγους ψηφοθηρίας, δεν μπορεί να συνεχιστεί εφ’ όσον κανένας Έλληνας δεν θέλει την «κυπροποίηση» της Θράκης και την «θρακοποίηση» της υπόλοιπης Ελλάδος». Την εκδήλωση στήριξαν, η «Ενωμένη Ρωμηοσύνη», το Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ειδικών Δυνάμεων, η Ομοσπονδία Προσφυγικών Συλλόγων Ελλάδας, η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης», η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ανατολικής Ρωμυλίας, ο Όμιλος Φίλων Αγίου Όρους, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος «Παρακαταθήκη» , το Πνευματικό Κέντρο «Η Κιβωτός της Δόμνας Βιζβίζη», , η Ομάδα 21 Μακεδονίας – Θράκης, ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ν. Θεσσαλονίκης «οι Άγιοι Πάντες», κ.α.
Τα κύρια συμπεράσματα του συνεδρίου της Θεσσαλονίκης συνοψίζονται ως εξής:
- Η συμβίωση χριστιανών και μουσουλμάνων στη Θράκη κινδυνεύει μόνο από την υπονόμευση και την παρεμβολή της Τουρκίας που προσπαθεί να εκτουρκίσει το σύνολο της μειονότητας.
- Στον τομέα της μειονοτικής εκπαίδευσης θα πρέπει να προωθηθεί η πομακική και η γλώσσα των Ρομά στις δύο αυτές ομάδες και να πάψει να τους διδάσκεται υποχρεωτικά η τουρκική. Γενικότερα να προωθηθεί η ουσιαστική εκμάθηση της ελληνικής με τη δημιουργία δημόσιων σχολείων στα πομακοχώρια.
- Να εκπονηθεί άμεσα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό πρόγραμμα για τη Θράκη και να δοθούν κίνητρα για πολυτεκνία και για την παραμονή εκεί του χριστιανικού πληθυσμού, αλλά και για την επανεγγραφή στους παλαιούς τους δήμους όσων θρακιωτών μεταδημότευσαν .
- Η συζητούμενη Ειδική Οικονομική Ζώνη περικλείει σοβαρούς κινδύνους και δεν πρέπει να εφαρμοστεί στη Θράκη.
- Να διατηρηθεί, και παρά την οικονομική κρίση, ισχυρή ελληνική στρατιωτική αποτρεπτική ικανότητα στη Θράκη και στο Αιγαίο. Ζητείται επιτέλους η δραστική αύξηση του ενδιαφέροντος και της προτεραιότητας της ελληνικής πολιτείας για την κατάσταση στη Θράκη.
- Οι Έλληνες Θρακιώτες με την υποστήριξη όλου του ελληνισμού αναλαμβάνουν αγώνα για όλα τα παραπάνω και απευθύνουν αυστηρή προειδοποίηση προς την Τουρκία: «επιθυμούμε καλή γειτονία με τον τουρκικό λαό, σεβόμαστε τις θρησκευτικές, εθνοτικές και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες των κατοίκων της Θράκης μας, αλλά διατρανώνουμε την αδιαπραγμάτευτη ελληνικότητα της πανάρχαιας αυτής ελληνικής περιοχής»
[xronos.gr]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το blog. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση
"Διάβαζε όχι για ν' αντιλέγεις, να αμφισβητείς, ν' αναιρείς, να διαψεύδεις και ανασκευάζεις, όχι για να πιστεύεις, και να τα παίρνεις όλα για αλήθεια, άλλα για να κρίνεις και να εκτιμάς σωστά την κατάσταση και να σκέφτεσαι σαν λογικός άνθρωπος".
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Λίγα λόγια και σταράτα.
Ανεξάρτητο ιστολόγιο.
Δεν έχει σκοπό να θίξει τιμές και υπολήψεις, αλλά ούτε και να γλείψει κανέναν. Στόχος του είναι οι σάπιες νοοτροπίες, καταστάσεις, πολιτικές ..., αλλά και τα καλά θα λέγονται.
Γράφει η αφεντιά μου, φίλοι και συγγενείς.
Ευχαρίστως θα δημοσιεύσω άρθρα και σχόλια αναγνωστών.
Προσοχή όμως. Δεν τα πάω καλά με τα πρακτορικά και τα κατασκοπικά, αλλά αν υποψιαστώ πράκτορες-προβοκάτορες και λοιπούς... agents θα εκραγώ και... ούτε ψύλλος στον κόρφο τους. Ύβρεις και άλλα κακόβουλα αποτελούν επίσης αιτίες... έκρηξης.
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Κάποιοι περιμένουν την ευκαιρία για να μας κατηγορήσουν για λογοκλοπή!!! Αγνοώντας βέβαια, πως στο παρόν ιστολόγιο αναγράφουμε ΠΑΝΤΑ την πηγή του κειμένου. Έτσι, παρακαλούμε για την αναγραφή της πηγής των κειμένων, για να αποφεύγονται παρεξηγήσεις. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...
Υ.Γ.: Σχόλια τα οποία θα περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται
ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΤΙΣ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΣΕΙΣ (LINKS) ΠΟΥ ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ ΝΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΥΠΟΚΛΟΠΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ.
1. Φράσεις όπως f**ck you, suck my d**ck, take head etc επιτρέπονται μόνο αν απευθύνονται σε λαμόγια της πολιτικής και το lifestyle
2. Ta agglika epitreponte mono gia xioumoristikous logous i, otan imetha vevei oti to istologiο diavazi h Mrs Diamantopoulou h o von Droutsas
kentripotideas.blogspot.gr/ δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα του. Ωστόσο, οφείλει να διαγράφει σχόλια που το περιεχόμενό τους είναι απειλητικό, προσβλητικό, χυδαίο, βίαιο ή υβριστικό προς άλλους σχολιαστές ή την ίδια ομάδα του site.
Από εδώ και στο εξής κανείς δεν θα μπορεί να σχολιάσει χωρίς να έχει συνδεθεί είτε μέσω facebook, twitter, google plus, η με λογαριασμό disqus.
Για επικοινωνία στείλτε e-mail στο kentripotideas@gmail.com