του Στέλιου Συρμόγλου
Στην ερήμωση της κοινωνίας, η θλίψη μαχαιρώνει και τους θεούς. Το δε παρωχημένο διαθλάται στις διαδικασίες του χρόνου κι αποστάζει την αμηχανία της κίνησης, με τους δυσπραγούντες πολίτες ως οπτασίες πλέον να στενάζουν ανεπανάληπτες και σαστισμένες…
Ο “πάντων επέκεινα” δεν φαίνεται να ρίχνει το φως της απροσπέλαστης πανσοφίας του για διέξοδο από το αδιέξοδο και η κίνηση της ελπίδας αντιπερνά ανύποπτα τις λειτουργίες των στιγμών του χρόνου και αφήνει προκλητικά την ατέρμονη φανέρωση φρικαλέου οράματος στο βιβλίο της ελληνικής ιστορίας. Το μάτι της αδικίας που αμηχανεί το πνεύμα παραμένει αμετάθετο στην κοσμική επιφάνεια και εκατοντάδες χιλιάδες αμήχανοι με την ανατροπή της ζωής τους Ελληνες, με εξαίρεση τους μόνιμα ευνοουμένους και κατέχοντες, αναζητούν φιλάνθρωπους εξομολογητές για τον πόνο τους…
Συναντούν ωστόσο τη ψυχρότητα αποξέστου αγάλματος και σφηνοειδούς επιγραφής στα πρόσωπα των δανειστών, οι οποίοι σε γοτθικά δείπνα με αμήχανες παύσεις αλχημιστού, επιβάλλουν τη δική τους επιθυμία στην “αξιολόγηση” και τη διαμάχη της αυθεντικότητας των στοιχείων, που καταδείχνουν τον πόνο της ελληνικής κοινωνίας…
Καθώς τα γεγονότα συνθλίβουν του λαού τις προσδοκίες και κάνουν τη ζωή του “τραγική”, ακόμα και με την έννοια του άγχους του ιστορικού ανθρώπου, ολίγοι πλέον αναμένουν την “τρίτη πράξη” του ελληνικού δράματος, που οπωσδήποτε δεν θα τη δώσει ο “από μηχανής θεός”.
Η χώρα λεηλατείται, ανατρέπονται οι πίνακες αξιών της κοινωνίας που την συνθέτουν, ενώ η απογραφή του ενεργητικού και του παθητικού, όπως τα παρέλαβαν και τα διασπάθησαν οι κάθε είδους “κληρονόμοι” της πολιτικής απάτης και της δεσμευμένης διάνοιας, αποτελεί “πολυτέλιεα” ή καλύτερα παλινδρόμηση μεταξύ ματαιοπονίας και βλακείας.
Και μαζί με τη λαηλασία της χώρας και της κοινωνίας, δοκιμάζεται και η ιστορική μας συνείδηση. Η ιστορική μας γνώση. Η γνώση της ιστορίας, άλλωστε, αποτελεί και αυτή συστατικό στοιχείο της ίδιας της ιστορίας, που δοκιμάζεται μαζί της επίσης μέχρι παροξυσμού. Και με το δοκιμασία της ιστορικής μας γνώσης, διαρρέει και ο ιστορικός χρόνος. Αδιάκοπα διέρχεται το ιστορικό Μέλλον από την αφαιρετικά σχηματισμένη γραμμή του Παρόντος και μετατρέπεται σε ιστορικό “καταθληπτικό” Παρελθόν. Με το άγχος του Ελληνα να επιτείνεται ανάλογα.
Δεν απομένει τίποτα άλλο στον Ελληνα, στον σκεπτόμενο τουλάχιστον Ελληνα, παρά μόνο να προωθήσει το δικό του εσωτερικό στοχασμό, ο καθένας με τη δική του όδευση, ως φυγάς ενός ανέλεου σπαραγμού αναμένοντας τη φάση της χάρης. Το ζητούμενο είναι πως θα την ερμηνεύσουμε: Ως ολοκλήρωση της πικρίας και του πόνου του, Ως κόλασή του στο παράδοξο μέλλον, ως κάποιο φως ή ως απρόσμενη αφύπνιση και αντίδραση;..
Οπως και να έχει, η αφύπνιση και η αντίδραση πυρακτώνουν την ελπίδα. Είναι καλύτερα από την παθητική εγρήγορση της αθλιότητας, τη σημερινή αποκτήνωση της πολιτικής, την ανοχή στην πλαστότητα, την αδιαίρετη αποδοχή των τετελεσμένων…
Πότε θα το καταλάβουμε; Η κοινωνία είναι ό,τι είμαστε εμείς!
freepen.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το blog. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση
"Διάβαζε όχι για ν' αντιλέγεις, να αμφισβητείς, ν' αναιρείς, να διαψεύδεις και ανασκευάζεις, όχι για να πιστεύεις, και να τα παίρνεις όλα για αλήθεια, άλλα για να κρίνεις και να εκτιμάς σωστά την κατάσταση και να σκέφτεσαι σαν λογικός άνθρωπος".
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Λίγα λόγια και σταράτα.
Ανεξάρτητο ιστολόγιο.
Δεν έχει σκοπό να θίξει τιμές και υπολήψεις, αλλά ούτε και να γλείψει κανέναν. Στόχος του είναι οι σάπιες νοοτροπίες, καταστάσεις, πολιτικές ..., αλλά και τα καλά θα λέγονται.
Γράφει η αφεντιά μου, φίλοι και συγγενείς.
Ευχαρίστως θα δημοσιεύσω άρθρα και σχόλια αναγνωστών.
Προσοχή όμως. Δεν τα πάω καλά με τα πρακτορικά και τα κατασκοπικά, αλλά αν υποψιαστώ πράκτορες-προβοκάτορες και λοιπούς... agents θα εκραγώ και... ούτε ψύλλος στον κόρφο τους. Ύβρεις και άλλα κακόβουλα αποτελούν επίσης αιτίες... έκρηξης.
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Κάποιοι περιμένουν την ευκαιρία για να μας κατηγορήσουν για λογοκλοπή!!! Αγνοώντας βέβαια, πως στο παρόν ιστολόγιο αναγράφουμε ΠΑΝΤΑ την πηγή του κειμένου. Έτσι, παρακαλούμε για την αναγραφή της πηγής των κειμένων, για να αποφεύγονται παρεξηγήσεις. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...
Υ.Γ.: Σχόλια τα οποία θα περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται
ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΤΙΣ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΣΕΙΣ (LINKS) ΠΟΥ ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ ΝΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΥΠΟΚΛΟΠΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ.
1. Φράσεις όπως f**ck you, suck my d**ck, take head etc επιτρέπονται μόνο αν απευθύνονται σε λαμόγια της πολιτικής και το lifestyle
2. Ta agglika epitreponte mono gia xioumoristikous logous i, otan imetha vevei oti to istologiο diavazi h Mrs Diamantopoulou h o von Droutsas
kentripotideas.blogspot.gr/ δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα του. Ωστόσο, οφείλει να διαγράφει σχόλια που το περιεχόμενό τους είναι απειλητικό, προσβλητικό, χυδαίο, βίαιο ή υβριστικό προς άλλους σχολιαστές ή την ίδια ομάδα του site.
Από εδώ και στο εξής κανείς δεν θα μπορεί να σχολιάσει χωρίς να έχει συνδεθεί είτε μέσω facebook, twitter, google plus, η με λογαριασμό disqus.
Για επικοινωνία στείλτε e-mail στο kentripotideas@gmail.com