Ο κύριος στόχος είναι να αποδώσει περιληπτικά στην αρχαία ελληνική τις τελευταίες εξελίξεις στο κόσμο. Όλοι άλλωστε γνωρίζουν την απήχηση των λατινικών και της χρήσης τους σε παγκόσμια κλίμακα: συνέδρια διοργανώνονται στα λατινικά, πολιτισμικά συμπόσια, δημοσιεύσεις σε διάφορους τομείς του επιστητού, υπηρεσίες πληροφόρησης (απ’το Ελσίνκι μέχρι τη Βρέμη και τη Βαρσοβία), νέοι που επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω ίντερνετ κλπ, κι όλα αυτά στη γλώσσα του Κικέρωνα.
Θα ήταν άραγε κάτι τέτοιο δυνατό, αλλά στα αρχαία ελληνικά; Είναι πολύ πιθανόν πολλοί άνθρωποι που επιχειρούν να μάθουν τη γλώσσα του Περικλή να τα παρατούν κυριευμένοι απο τον φόβο που τους εμπνέει ένα αυθεντικό κείμενο απο κάποιον συγγραφέα της κλασσικής εποχής, αλλά και απο το αίσθημα πως κάτι ανάλογο δε θα τους χρησιμεύσει σε τίποτα άλλο εκτός απο τη μελέτη των κειμένων αυτών καθαυτών.
Αν όμως αναλογιστεί κανείς πως τα ελληνικά ήταν για αιώνες η “lingua franca” στην ανατολική Μεσόγειο (ενώ και στη δυτική Μεσόγειο, αποτελούσε ¨lingua docta¨, γλώσσα δηλαδή που διδάσκονταν οι καλλιεργημένοι της εποχής), ίσως να συνειδητοποιούσε πως αυτό δεν αποτελεί και τόσο μακρινό παρελθόν… Αν οι ίδιοι οι «μεγάλοι» της λατινικής λογοτεχνίας θεωρούσαν τα ελληνικά μια γλώσσα που άξιζε να τη μάθει κανείς και να τη χρησιμοποιεί, γιατί όχι κι εμείς;
Από την άλλη, ουκ ολίγες φορές τα ελληνικά έχουν χαρακτηριστεί ως μια γλώσσα μικρή σε απήχηση (και αυτομάτως, σε χρήση). Οι άνθρωποι μεταφράζουν από τα Ελληνικά, μα όχι προς τα Ελληνικά. Ευτυχώς, σε αρκετά πανεπιστήμια, και κυρίως στον Αγγλοσαξονικό κόσμο, οι μαθητές ασκούνται στην σύνταξη διαφόρων επιπέδων στα ελληνικά, ανάλογα με το αντικείμενό τους, και τα αγγλικά συντακτικά της ελληνικής (και λατινικής) γλώσσας είναι πασίγνωστα παγκοσμίως. Όλα αυτά βοηθούν, επομένως, πολύ στην εκμάθηση της γλώσσας.
Το γεγονός ότι διεθνείς ειδήσεις προσφέρονται στη γλώσσα αυτή ίσως και να βοηθήσει πολλούς μαθητές να εξοικειωθούν με την αρχαία ελληνική. Επίσης, για τους πιο προχωρημένους, η υπηρεσία πληροφόρησης αυτή θα μπορούσε να τους προσφέρει την ευχαρίστηση του να βλέπουν τη γλώσσα του Θουκυδίδη και του Πλάτωνα να χρησιμοποιείται αυτούσια για θέματα της σύγχρονης καθημερινότητας, απομακρύνοντας τη παγιωμένη αντίληψη πως τα αρχαία Ελληνικά θα πρέπει να παραμείνουν μια νεκρή και κλειστή σε νέες επιρροές γλώσσα, και κάνει τους ελληνιστές να επιθυμούν ν’ ασχοληθούν με τα κλασσικά κείμενα, έχοντας στο μυαλό τους τα αρχαία ελληνικά ως μια πιο ζωντανή γλώσσα.
Τα «Νέα της Ακρόπολης», όπως μεταφράζεται ο τίτλος του Acropolis World News, πρόκειται να δημοσιευτεί στην αττική διάλεκτο, δίχως τις άχρηστες πολυπλοκότητες. Σε περιπτώσεις που θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί σύγχρονο λεξιλόγιο (π.χ. κομπιούτερ, τανξ, αεροπλάνο κλπ), θα λαμβάνεται ως βάση η λέξη στη νεοελληνική και θα προσαρμόζονται στην αττική διάλεκτο. Θα βρείτε μια λίστα των πιο συνηθισμένων στη σελίδα «σύγχρονο λεξιλόγιο».
Ο Δρ. Juan Coderch γεννήθηκε στη Βαρκελώνη, μια άκρως μεσογειακή πόλη – τη πόλη που πέρασε το μεγαλύτερο μέρος των πρώτων 40 του χρόνων προτού μετακομίσει στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σπούδασε Κλασσική Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης (BA 1985, PhD 1991) και στο Πανεπιστήμιο του Sheffield (MA 1986). Επί του παρόντος, διδάσκει Ελληνικά και Λατινικά στο Πανεπιστήμιο του St Andrews στην Αγγλία σαν λέκτορας.
greekreporter
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το blog. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση
"Διάβαζε όχι για ν' αντιλέγεις, να αμφισβητείς, ν' αναιρείς, να διαψεύδεις και ανασκευάζεις, όχι για να πιστεύεις, και να τα παίρνεις όλα για αλήθεια, άλλα για να κρίνεις και να εκτιμάς σωστά την κατάσταση και να σκέφτεσαι σαν λογικός άνθρωπος".
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Λίγα λόγια και σταράτα.
Ανεξάρτητο ιστολόγιο.
Δεν έχει σκοπό να θίξει τιμές και υπολήψεις, αλλά ούτε και να γλείψει κανέναν. Στόχος του είναι οι σάπιες νοοτροπίες, καταστάσεις, πολιτικές ..., αλλά και τα καλά θα λέγονται.
Γράφει η αφεντιά μου, φίλοι και συγγενείς.
Ευχαρίστως θα δημοσιεύσω άρθρα και σχόλια αναγνωστών.
Προσοχή όμως. Δεν τα πάω καλά με τα πρακτορικά και τα κατασκοπικά, αλλά αν υποψιαστώ πράκτορες-προβοκάτορες και λοιπούς... agents θα εκραγώ και... ούτε ψύλλος στον κόρφο τους. Ύβρεις και άλλα κακόβουλα αποτελούν επίσης αιτίες... έκρηξης.
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Κάποιοι περιμένουν την ευκαιρία για να μας κατηγορήσουν για λογοκλοπή!!! Αγνοώντας βέβαια, πως στο παρόν ιστολόγιο αναγράφουμε ΠΑΝΤΑ την πηγή του κειμένου. Έτσι, παρακαλούμε για την αναγραφή της πηγής των κειμένων, για να αποφεύγονται παρεξηγήσεις. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...
Υ.Γ.: Σχόλια τα οποία θα περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται
ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΤΙΣ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΣΕΙΣ (LINKS) ΠΟΥ ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ ΝΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΥΠΟΚΛΟΠΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ.
1. Φράσεις όπως f**ck you, suck my d**ck, take head etc επιτρέπονται μόνο αν απευθύνονται σε λαμόγια της πολιτικής και το lifestyle
2. Ta agglika epitreponte mono gia xioumoristikous logous i, otan imetha vevei oti to istologiο diavazi h Mrs Diamantopoulou h o von Droutsas
kentripotideas.blogspot.gr/ δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα του. Ωστόσο, οφείλει να διαγράφει σχόλια που το περιεχόμενό τους είναι απειλητικό, προσβλητικό, χυδαίο, βίαιο ή υβριστικό προς άλλους σχολιαστές ή την ίδια ομάδα του site.
Από εδώ και στο εξής κανείς δεν θα μπορεί να σχολιάσει χωρίς να έχει συνδεθεί είτε μέσω facebook, twitter, google plus, η με λογαριασμό disqus.
Για επικοινωνία στείλτε e-mail στο kentripotideas@gmail.com