Από αυτούς που δεν υποψιάζονται καν ότι μπορεί να υπάρχει και κάτι που δεν το γνωρίζουν...
Μια τέτοια έννοια είναι η υπακοή.
Εδώ έχουμε μια κλασική περίπτωση παρανόησης στην ορολογία. Βλέπετε, κοντά στις άλλες ανοησίες που κάνουμε, έχουμε γίνει κι αμελείς στη μελέτη και αδέξιοι στη χρήση αυτού του υπέροχου εργαλείου της λογικής που λέγεται ελληνική γλώσσα. Τις έννοιες που αντιπροσωπεύει κάθε λέξη-όρος τις διαμορφώνει η ίδια η ζωή. Κι εμείς έχουμε καταντήσει να αντιλαμβανόμαστε τις λέξεις σαν τους παπαγάλους, χωρίς να εξετάζουμε τη «ζωή» που σφύζει μέσα τους.
Επειδή λοιπόν ξέρουμε τη γενική έννοια της λέξης υπακοή, δεν σημαίνει ότι μπορούμε να αντιληφθούμε και τον όρο «υπακοή» στην Ορθόδοξη πατερική μας θεολογία και παράδοση. Μη βιάζεστε λοιπόν να χλευάσετε κανέναν χριστιανό σαν τον ακούτε να λέει πως θα κάνει «υπακοή» στον πνευματικό του. Ή όταν τον ακούτε να λέει πως πρέπει να ζητήσω «ευλογία» από τον πνευματικό μου για το τι να κάνω στο τάδε ζήτημα και ό,τι μου πει αυτός θα κάνω («υπακοή»).
Εσείς νομίζετε ότι τούτος ο χριστιανός είναι κανένας ανόητος κι άβουλος άνθρωπος που αφήνει κάποιον άλλον να αποφασίζει γι’ αυτόν.
Με το άκουσμα της λέξης υπακοή σας έρχεται αμέσως στο μυαλό η εικόνα ενός ανθρώπου άνευρου, μπαγιάτικου, άχρωμου, χωρίς προσωπικότητα. Όμως δεν είναι καθόλου έτσι τα πράγματα…
Για να καταλάβουμε τι σημαίνει στην Ορθοδοξία «υπακοή» στον πνευματικό για έναν χριστιανό στον κόσμο, ή στον «γέροντα» για έναν μοναχό, δεν χρειάζεται να έχουμε πτυχίο Θεολογίας. Μας δίνει ο καλός Θεός ζωντανά και απτά παραδείγματα με τους αγίους Του, για να αντιλαμβανόμαστε τις έννοιες στην πράξη.
Η ζωή, είπαμε, χρωματίζει τις λέξεις και τους όρους. Όχι οι στείρες αμπελοφιλοσοφίες.
Αν σκύψουμε λοιπόν πάνω στους βίους των αγίων, τότε καταλαβαίνουμε ότι η υπακοή στον πνευματικό ήταν το Α και το Ω για το ξεκίνημα της πορείας τους προς την αγιότητα. Να λοιπόν τι μας διδάσκουν εμπράκτως οι άγιοι για την υπακοή.
Τίποτε άλλο δεν προσελκύει τη Χάρη του Θεού όσο η ταπείνωση. Όχι όμως στα εξωτερικά σχήματα και στα λόγια. Η πραγματική ταπείνωση έρχεται με την αυτογνωσία και την παραδοχή ότι ως άνθρωποι είμαστε σε πολλά πράγματα αδύναμοι και ότι οι δυνατότητές μας είναι περιορισμένες. Αυτό ακούγεται αυτονόητο, και το θυμόμαστε όταν μας βρίσκουν τίποτε δοκιμασίες, αρρώστιες, θλίψεις και καταστροφές.
Κατά τα άλλα, όμως, γρήγορα το ξεχνάμε ή το παπαγαλίζουμε με το στόμα, αλλά στην καρδιά μας δεν το βάζουμε.
Ιδού λοιπόν ο καλύτερος τρόπος για να δείξουμε έμπρακτα στον Θεό ότι παραδεχόμαστε τη δική μας αδυναμία και πως ο μόνος Παντοδύναμος, Πάνσοφος και Παντογνώστης είναι Αυτός. Για ένα ζήτημα που δεν μπορούμε να κατανοήσουμε πλήρως, για μια απόφαση για την οποία δεν είμαστε σίγουροι, για έναν σχεδιασμό μας που δεν ξέρουμε πού θα οδηγήσει, να απευθυνθούμε σε Αυτόν. Πώς; Απευθυνόμενοι, όπως μας διδάσκουν οι Άγιοι, στον πνευματικό μας.
Στην ενέργειά μας αυτή δεν είναι πρωταγωνιστής ο πνευματικός. Δεν έχει σημασία αν έχει γνώσεις πάνω στο ζήτημα που του θέτουμε, αν έχει τα κατάλληλα αγιοπνευματικά χαρίσματα για να αντιμετωπίσει το συγκεκριμένο θέμα ή αν νύσταζε από καμιά αγρυπνία, όταν του μιλούσαμε.
Μακριά από Ορθόδοξο Χριστιανό τέτοιες σκέψεις! Αυτός είναι ένας στείρος ψευτορθολογισμός που δεν ταιριάζει σε αυτούς που είναι παιδιά της Χάριτος (και όχι του Νόμου), όπως λέει κι ο Απόστολος Παύλος.
Εμείς είμαστε οι πρωταγωνιστές! Εμείς δείχνουμε με την ενέργειά μας αυτή την ταπείνωσή μας και την εμπιστοσύνη μας στον Θεό. Άλλο πιστεύω ότι υπάρχει Θεός, κι άλλο τον εμπιστεύομαι. Η ταπείνωση και η χωρίς την παραμικρή αμφιβολία εμπιστοσύνη φέρνουν τις θαυματουργικές παρεμβάσεις του Θεού στη ζωή μας. Αυτά προσελκύουν τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος. Εγώ δεν μπορώ να βγάλω άκρη Χριστέ μου με αυτό το ζήτημα. «Το έθεσα στον πνευματικό μου» σημαίνει «άφησα το πρόβλημά μου στα Άχραντα χέρια Σου».
Ό,τι μου είπε ο πνευματικός είναι κατευθείαν από Σένα. Δεν έχω καμία αμφιβολία. Κάνω υπακοή. Δεν το εξετάζω, δεν το ψάχνω αλλιώς, δεν το κρίνω, δεν το διασταυρώνω με άλλους. Δεν πιστεύω ότι παρεμβάλλονται σε αυτήν τη διαδικασία ούτε οι δικές μου ανθρώπινες αδυναμίες, ούτε οι αδυναμίες του πνευματικού που είναι κι αυτός άνθρωπος. Το Άγιο Πνεύμα τον φωτίζει και δεν είναι ούτε κανένας γκουρού, ούτε μάντης.
Έχουμε λιγουλάκι πίστη μέσα μας (όσο του σιναπιού τον σπόρο) για να κρατήσουμε αυτήν τη στάση; Αυτό είναι στην πράξη το «Πάσαν την ζωήν ημών Χριστώ τω Θεώ παραθώμεθα».
Αυτό μας δίδαξε ο Κύριος λέγοντας στην προσευχή Του «πλην ουχ ως εγώ θέλω, αλλ’ ως συ». Αυτό σημαίνει το «δίδαξόν με του ποιείν το θέλημά Σου».
Τον τσιμπούσε μέσα του η αλαζονεία και τα δικά του τα θέλω τον εξαποδώ και δεν ήθελε να κάνει άλλο υπακοή. Κι από Άγγελος είδατε τι έγινε. Με την ανυπακοή έχασε τον Παράδεισο ο άνθρωπος, με την υπακοή θα τον ξανακερδίσει.
Η Αγία κι Ευλογημένη υπακοή. Όσο εύκολη και άδοξη ακούγεται, τόσο δύσκολη κι ένδοξη είναι.
ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΠΟΥΤΑΧΙΔΗΣ
pontosnews
σσΚ: ...
«Η ΑΓΙΑ ΑΝΥΠΑΚΟΗ (ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ) ΚΑΙ Η ΚΑΚΗ ΥΠΑΚΟΗ», ΤΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ ΚΑΝΤΙΩΤΗ (ΑΓΙΑ Η ΑΝΥΠΑΚΟΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΚΗ Η ΥΠΟΤΑΓΗ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ) https://www.youtube.com/watch?v=wnW0L8r4pCc
ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΙ ΕΛΕΓΕ Ο ΑΓΙΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΟΤΙ: «ΤΟ ΜΗ ΚΡΙΝΕΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΡΙΘΕΙΤΕ, ΠΕΡΙ ΒΙΟΥ ΕΣΤΙ, ΟΥ ΠΕΡΙ ΠΙΣΤΕΩΣ»…
Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ, ΠΟΥ ΣΥΧΝΑ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΝΟΥΝ ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ, ΛΕΓΕΙ ΦΑΝΕΡΑ ΟΤΙ ΕΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΖΗΤΗΜΑ ΠΙΣΤΕΩΣ ΝΑ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΟΜΑΣΤΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΕΠΙΣΚΟΠΟ… Λέγει λοιπόν ὁ ἅγιος ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ὁμιλῶντας διά τούς αἱρετικούς ποιμένες: «…Πῶς οὖν ὁ Παῦλός φησιν, πείθεσθαι τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καί ὑπείκετε; Ἀνωτέρω εἰπών, Ὧν ἀναθεωροῦντες τήν ἔκβασιν τῆς ἀναστροφῆς, μιμεῖσθε τήν πίστιν, τότε εἶπε, Πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καί ὑπείκετε. Τί οὖν, φησίν, ὅταν πονηρός ᾖ καί μή πειθώμεθα; πονηρός πῶς λέγεις; εἰ μέν περί πίστεως ἕνεκεν, φεῦγε αὐτόν καί παραίτησαι, μή μόνον ἄν ἄνθρωπος ᾖ, ἀλλά κἄν ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ κατιών• εἰ δέ βίου ἕνεκεν, μή περιεργάζου. Καί τοῦτο οὐκ οἴκοθεν λέγω τό ὑπόδειγμα, ἀλλ’ ἀπό τῆς θείας Γραφῆς» (P.G. 63, 231A). ΤΟ ΙΔΙΟ ΛΕΓΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΘΕΟΦΟΡΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΜΑΣ.
ΤΟ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΦΡΟΝΗΜΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΙΝΗΣ ΜΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΙ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΑ ΚΑΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΜΑΡΚΟΣ Ο ΕΥΓΕΝΙΚΟΣ ΛΕΓΟΝΤΑΣ: «ΑΠΑΝΤΕΣ ΟΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ, ΠΑΣΑΙ ΑΙ ΣΥΝΟΔΟΙ ΚΑΙ ΠΑΣΑΙ ΑΙ ΘΕΙΑΙ ΓΡΑΦΑΙ ΦΕΥΓΕΙΝ ΤΟΥΣ ΕΤΕΡΟΦΡΟΝΑΣ ΠΑΡΑΙΝΟΥΣΙ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΥΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΔΙΙΣΤΑΣΘΑΙ» (P.G. 160, σ. 101).
ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΠΡΟΣΕΧΤΙΚΑ ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΕ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΟΠΩΣ ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΠΙΣΤΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΔΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΘΑΝΑΤΗ ΨΥΧΗ ΜΑΣ.
ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΤΩΝ ΑΜΕΤΡΗΤΩΝ ΠΑΡΑΣΥΝΑΓΩΓΩΝ ΠΑΡΑΒΛΕΠΟΥΝ ΣΚΟΠΙΜΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΟΤΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΖΗΤΑΕΙ ΝΑ «ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΟΥΜΕ-ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΘΟΥΜΕ» ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ, «ΠΟΥ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ», ΑΛΛΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΖΕΙ ΚΙΟΛΑΣ ΟΠΩΣ ΑΠΕΚΑΛΥΨΕ ΣΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΠΑΥΛΟ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΚΡΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΑΝΗΘΟΥΜΕ:
Ο Απόστολος Παύλος
ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ, ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ Κεφ. 1, στίχοι: 8 «ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ’ ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω. 9 ὡς προειρήκαμεν, καὶ ἄρτι πάλιν λέγω· εἴ τις ὑμᾶς εὐαγγελίζεται παρ’ ὃ παρελάβετε, ἀνάθεμα ἔστω. 10 ἄρτι γὰρ ἀνθρώπους πείθω ἢ τὸν Θεόν; ἢ ζητῶ ἀνθρώποις ἀρέσκειν; εἰ γὰρ ἔτι ἀνθρώποις ἤρεσκον, Χριστοῦ δοῦλος οὐκ ἂν ἤμην. 11 Γνωρίζω δὲ ὑμῖν, ἀδελφοί, τὸ εὐαγγέλιον τὸ εὐαγγελισθὲν ὑπ’ ἐμοῦ ὅτι οὐκ ἔστι κατὰ ἄνθρωπον· 12 οὐδὲ γὰρ ἐγὼ παρὰ ἀνθρώπου παρέλαβον αὐτό, οὔτε ἐδιδάχθην, ἀλλὰ δι’ ἀποκαλύψεως Ἰησοῦ Χριστοῦ».
ΠΗΓΗ: «Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ» ΜΕΤΑ ΣΥΝΤΟΜΟΥ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ ΕΠΙΤΙΜΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΟΥ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Ν. ΤΡΕΜΠΕΛΑ (ΕΚΔΟΣΙΣ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΟΣ ΘΕΟΛΟΓΩΝ «Ο ΣΩΤΗΡ» – ΙΣΑΥΡΩΝ 42 11472 ΑΘΗΝΑΙ). ΕΡΜΗΝΕΙΑ του στίχου 8 «Αλλά να ηξεύρετε τα Εξής: Εάν ακόμη και ημείς οι απόστολοι ή και άγγελος από τον ουρανόν κηρύττη εις σας άλλο ευαγγέλιον, διαφορετικόν από εκείνο, που σας εκηρύξαμε, ας είναι ανάθεμα και χωρισμένος δια παντός από τον Χριστόν».
ΓΙΑΤΙ ΛΕΓΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ, ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ, ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ, ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10, ΣΤΙΧΟΙ: 32 «Πᾶς οὖν ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὁμολογήσω κἀγὼ ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς· 33 ὅστις δ’ ἂν ἀρνήσηταί με ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ἀρνήσομαι αὐτὸν κἀγὼ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς», ΚΑΙ Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΕΠΙΒΑΛΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ, ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΗ ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ – ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΑΘΑΝΑΤΗΣ ΨΥΧΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΧΑΡΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΣΤΑΖΕΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΣ, ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ, Β΄ ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ, ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6, ΣΤΙΧΟΙ: 14 «Μὴ γίνεσθε ἑτεροζυγοῦντες ἀπίστοις· τίς γὰρ μετοχὴ δικαιοσύνῃ καὶ ἀνομίᾳ; τίς δὲ κοινωνία φωτὶ πρὸς σκότος; 15 τίς δὲ συμφώνησις Χριστῷ πρὸς Βελίαλ; ἢ τίς μερὶς πιστῷ μετὰ ἀπίστου; 16 τίς δὲ συγκατάθεσις ναῷ Θεοῦ μετὰ εἰδώλων; ὑμεῖς γὰρ ναὸς Θεοῦ ἐστε ζῶντος, καθὼς εἶπεν ὁ Θεὸς ὅτι ἐνοικήσω ἐν αὐτοῖς καὶ ἐμπεριπατήσω, καὶ ἔσομαι αὐτῶν Θεός, καὶ αὐτοὶ ἔσονταί μοι λαός. 17 διὸ ἐξέλθετε ἐκ μέσου αὐτῶν καὶ ἀφορίσθητε, λέγει Κύριος, καὶ ἀκαθάρτου μὴ ἅπτεσθε, κἀγὼ εἰσδέξομαι ὑμᾶς, 18 καὶ ἔσομαι ὑμῖν εἰς πατέρα καὶ ὑμεῖς ἔσεσθέ μοι εἰς υἱοὺς καὶ θυγατέρας, λέγει Κύριος παντοκράτωρ».
ΣΤΟΝ ΨΕΥΔΩΝΥΜΟ ΤΙΤΛΟ Πορίσματα ημερίδας με θέμα «15ος Κανών της Πρωτοδευτέρας Συνόδου και διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας» ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ http://aktines.blogspot.co.uk/2014/11/15_28.html
ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΠΟΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΘΥΜΙΖΕΙ «ΤΟ ΠΑΠΙΚΟ ΑΛΑΘΗΤΟ»: …«δὲν εἶναι ἁρμόδιό το κάθε μέλος τῆς Ἐκκλησίας νὰ ἐπισημάνει καὶ νὰ διαγνώσει μὲ ἀσφάλεια τὴν αἵρεση, διότι δὲν ἔχει τὶς ἀνάλογες πνευματικὲς προϋποθέσεις».
ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΤΟΝ «ΑΛΑΘΗΤΟ» ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΠΑΠΑ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΟΣΜΙΚΟ ΜΟΝΑΡΧΗ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ ΝΑ ΤΟΥΣ «ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΕΙ»… ΜΗΠΩΣ ΑΥΤΟΝ ΘΕΛΟΥΝ ΩΣ «ΑΛΑΘΗΤΟ ΟΔΗΓΟ» ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΤΥΠΟ ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΑ ΝΑ ΚΡΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΓΝΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΙΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ; Οι ορθόδοξοι χριστιανοί είναι ελεύθερα λογικά πρόβατα και υπεύθυνα για τις πράξεις και αμαρτίες τους για αυτό ο Απόστολος Παύλος λέγει να κρίνουμε ακόμα και τον ίδιο ή και άγγελο εξ ουρανού αν λέγει αντίθετα από τον Λόγο του Ευαγγελίου και να αναθεματίζουμε αυτούς που διαστρέφουν τον Άγιο Λόγο του Θεού όποιοι και αν είναι. ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ, ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ Κεφ. 1, στίχος: 8 «ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ’ ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω. ΟΠΩΣ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ «ΟΥ ΨΕΥΔΟΜΑΡΤΥΡΗΣΕΙΣ», ΟΥΤΕ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ, ΟΥΤΕ ΣΥΝΟΔΟΣ, ΟΥΤΕ ΑΓΓΕΛΟΣ ΕΞ ΟΥΡΑΝΟΥ, ΟΥΤΕ ΚΑΝΕΙΣ ΑΛΛΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ ΟΙ ΕΝΤΟΛΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΝΩΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΘΕΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ, ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ, ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ΝΑ ΥΠΑΚΟΥΜΕ ΩΣ ΑΛΗΘΙΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΚΑΙ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ.
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΠΡΟΣ ΠΑΝΤΕΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΑΛΗΘΙΝΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΙΑ. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΑΜΕ (ΚΑΙ ΘΑ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ) ΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΗΤΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΣΤΙΣ ΑΡΕΝΕΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΝΕΡΩΝΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΤΡΩΓΑΝ ΤΑ ΘΗΡΙΑ ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΤΟΝ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΣΑΝ ΩΣ ΘΕΟ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΡΙΧΝΑΝ ΟΥΤΕ ΛΙΓΟ ΛΙΒΑΝΙ, ΘΥΜΙΑΜΑ ΣΤΟΝ «ΘΕΟΠΟΙΗΜΕΝΟ» ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΝΕΡΩΝΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΙΔΩΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΘΑΝΑΤΗ ΨΥΧΗ ΤΟΥΣ… ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΜΝΗΜΟΝΕΥΟΥΜΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΜΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΠΙΣΤΟΥΣ ΣΕ ΠΟΙΟ ΘΕΟ; ΘΑ ΠΡΟΔΩΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΝΑΣΤΗΜΕΝΟ ΘΕΑΝΘΡΩΠΟ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΙΑ, ΑΓΙΑ, ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ; ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΟ ΜΙΣΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΝΑΝ ΑΛΗΘΙΝΟ ΘΕΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ; ΠΩΣ ΘΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΘΑΝΑΤΗ ΨΥΧΗ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΚΟΛΑΣΗ; ΔΕΝ ΠΡΟΤΙΜΑΜΕ ΤΟΝ ΑΙΩΝΙΟ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το blog. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση
"Διάβαζε όχι για ν' αντιλέγεις, να αμφισβητείς, ν' αναιρείς, να διαψεύδεις και ανασκευάζεις, όχι για να πιστεύεις, και να τα παίρνεις όλα για αλήθεια, άλλα για να κρίνεις και να εκτιμάς σωστά την κατάσταση και να σκέφτεσαι σαν λογικός άνθρωπος".
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Λίγα λόγια και σταράτα.
Ανεξάρτητο ιστολόγιο.
Δεν έχει σκοπό να θίξει τιμές και υπολήψεις, αλλά ούτε και να γλείψει κανέναν. Στόχος του είναι οι σάπιες νοοτροπίες, καταστάσεις, πολιτικές ..., αλλά και τα καλά θα λέγονται.
Γράφει η αφεντιά μου, φίλοι και συγγενείς.
Ευχαρίστως θα δημοσιεύσω άρθρα και σχόλια αναγνωστών.
Προσοχή όμως. Δεν τα πάω καλά με τα πρακτορικά και τα κατασκοπικά, αλλά αν υποψιαστώ πράκτορες-προβοκάτορες και λοιπούς... agents θα εκραγώ και... ούτε ψύλλος στον κόρφο τους. Ύβρεις και άλλα κακόβουλα αποτελούν επίσης αιτίες... έκρηξης.
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Κάποιοι περιμένουν την ευκαιρία για να μας κατηγορήσουν για λογοκλοπή!!! Αγνοώντας βέβαια, πως στο παρόν ιστολόγιο αναγράφουμε ΠΑΝΤΑ την πηγή του κειμένου. Έτσι, παρακαλούμε για την αναγραφή της πηγής των κειμένων, για να αποφεύγονται παρεξηγήσεις. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...
Υ.Γ.: Σχόλια τα οποία θα περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται
ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΤΙΣ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΣΕΙΣ (LINKS) ΠΟΥ ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ ΝΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΥΠΟΚΛΟΠΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ.
1. Φράσεις όπως f**ck you, suck my d**ck, take head etc επιτρέπονται μόνο αν απευθύνονται σε λαμόγια της πολιτικής και το lifestyle
2. Ta agglika epitreponte mono gia xioumoristikous logous i, otan imetha vevei oti to istologiο diavazi h Mrs Diamantopoulou h o von Droutsas
kentripotideas.blogspot.gr/ δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα του. Ωστόσο, οφείλει να διαγράφει σχόλια που το περιεχόμενό τους είναι απειλητικό, προσβλητικό, χυδαίο, βίαιο ή υβριστικό προς άλλους σχολιαστές ή την ίδια ομάδα του site.
Από εδώ και στο εξής κανείς δεν θα μπορεί να σχολιάσει χωρίς να έχει συνδεθεί είτε μέσω facebook, twitter, google plus, η με λογαριασμό disqus.
Για επικοινωνία στείλτε e-mail στο kentripotideas@gmail.com