
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ: ΠΡΟΣΤΙΜΑ 82.000.000 ΕΥΡΩ ΣΕ 4 ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ !!!
ΣΤΙΣ J&P ΑΒΑΞ, AKTΩΡ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ ΚΑΙ ΤΕΡΝΑ
Δηλαδή από έργα προϋπολογισμού άνω των 4 δις, όπως αναφέρονται, η ζημιά που υπέστη το Δημόσιο από το καρτέλ των...
εργολάβων είναι μόνο ύψους 82.000.000 ;;; Γιατί στα πρόστιμα δεν συμπεριλαμβάνονται και ξένες εταιρείες-κολοσσοί που εμπλέκονταν στο καρτέλ(όπως οι Vinci,Siemens,Hochtief κ.α) ;;; Ποιος θα πληρώσει τα πάνω από 250.000.000 ευρώ που θα κληθεί να επιστρέψει η Ελλάδα στην ΕΕ για το καρτέλ ;;;

Πρόστιμα 82 εκατ. σε 4 κατασκευαστικές επέβαλε η Επ. Ανταγωνισμού
Πρόστιμα 82 εκατ. ευρώ καταλογίστηκαν σε τέσσερις μεγάλες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, που ελέγχθηκαν μαζί με άλλες μικρότερες, για την εμπλοκή τους στην υπόθεση του καρτέλ στον κατασκευαστικό κλάδο.
Στο στόχαστρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού, που ολοκλήρωσε τη σχετική έρευνα, βρέθηκαν 21 συμβάσεις για μεγάλα δημόσια έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,2 δισ. ευρώ, η κατασκευή των οποίων ξεκίνησε από την εποχή του Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, δηλαδή από το 2000 και για ορισμένα φθάνει μέχρι και σήμερα, δηλαδή το νέο ΕΣΠΑ.
Σύμφωνα με στοιχεία της «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ», τα πρόστιμα βαρύνουν τους ομίλους «J&P Αβαξ», «Ακτωρ», «Ιντρακάτ» και «Τέρνα», ενώ στις κοινοπραξίες συμμετείχαν και μικρότερες εταιρείες. Στις αμαρτωλές συμβάσεις, που σύμφωνα με την έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού επιβεβαιώθηκε η λειτουργία του καρτέλ, περιλαμβάνονται συμβάσεις «μαμούθ», όπως:
• Η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης και η επέκταση προς Καλαμαριά, συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ.
• Τέσσερις συμβάσεις της Αττικό Μετρό για την επέκταση της Γραμμής 2 προς τον Αγιο Δημήτριο – Ελληνικό (προϋπολογισμού 330,2 εκατ. ευρώ) και προς τον Αγιο Αντώνιο – Ανθούπολη (προϋπολογισμού 97,6 εκατ. ευρώ), καθώς και την επέκταση της Γραμμής 3 προς Αιγάλεω – Χαϊδάρι (προϋπολογισμού 199,8 εκατ. ευρώ) και προς Χολαργό – Νομισματοκοπείο – Αγία Παρασκευή (προϋπολογισμού 89,7 εκατ. ευρώ).
• Πέντε συμβάσεις της Εγνατίας Οδού (σήραγγα Μετσόβου έως Κόμβο Παναγιάς, ο κάθετος άξονας Φλώρινα – Νίκη, Κορομηλιά – Κρυσταλλοπηγή και ο κάθετος άξονας Δερβένι – Σέρρες – Προμαχώνας, συνολικού προϋπολογισμού 437 εκατ. ευρώ).
• Το έργο «σκούπα» του ΟΣΕ για την ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα – Δομοκός, συνολικού προϋπολογισμού 415 εκατ. ευρώ.
Από τις μεγαλύτερες συμβάσεις του ΟΣΕ που φέρεται να έδρασε το καρτέλ των κατασκευαστών είναι επίσης:
• Η κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος και σήραγγα Παναγούλας, συνολικού προϋπολογισμού 315 εκατ. ευρώ, και
• Η κατασκευή του τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα μεταξύ των Τριών Γεφυρών και του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών, προϋπολογισμού 331,6 εκατ. ευρώ.
Τα πρόστιμα συμφωνήθηκαν μετά τη διαδικασία διευθέτησης στην οποία συμμετείχαν οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι, ενώ εκτός της σχετικής διαδικασίας είναι οι ξένες κατασκευαστικές εταιρείες-μέλη των κοινοπραξιών στις συμβάσεις που ελέγχθησαν. Στην περίπτωση των ξένων κατασκευαστικών, οι οποίες πρέπει να σημειωθεί ότι δεν έχουν συναινέσει στον μηχανισμό διευθέτησης, δηλαδή δεν έχουν συνομολογήσει τυχόν ευθύνη τους, η υπόθεση είναι σε εξέλιξη και η έκβασή της αναμένεται.
Με βάση την εισήγηση της Αρχής, η πρακτική του εκ των προτέρων καθορισμού των εκπτώσεων ήταν συνήθης σε αρκετές από αυτές τις συμβάσεις, ενώ σε άλλες οι υποψήφιοι προ-συμφωνούσαν μεταξύ τους τον ανάδοχο, μοιράζοντας ουσιαστικά την πίτα των δημοσίων έργων. Τα πρόστιμα που καταλογίστηκαν από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ήταν οριζόντια διόρθωση 5% ή 15% –ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης– και υπολογίστηκαν επί του τζίρου που εμφάνισαν οι εταιρείες κατά τον χρόνο τέλεσης του αδικήματος. Το τελικό ποσό είναι χαμηλότερο σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις, που έκαναν λόγο για πάνω από 100 εκατ. ευρώ. Η μείωση είναι αποτέλεσμα και του μικρότερου αριθμού των συμβάσεων που κρίθηκαν «ένοχες» και από τις οποίες εξαιρούνται τελικώς οι συμβάσεις παραχώρησης των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, η ολοκλήρωση των οποίων είναι συμβατική υποχρέωση και θα πρέπει να γίνει στα τέλη Μαρτίου. Αλλωστε, η Επιτροπή έλαβε υπόψη της και τις οικονομικές αντοχές των εταιρειών, αφού στόχος δεν ήταν η οικονομική εξόντωσή τους, αλλά η τιμωρία προκειμένου να αποτραπεί η επανάληψη του φαινομένου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το blog. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση
"Διάβαζε όχι για ν' αντιλέγεις, να αμφισβητείς, ν' αναιρείς, να διαψεύδεις και ανασκευάζεις, όχι για να πιστεύεις, και να τα παίρνεις όλα για αλήθεια, άλλα για να κρίνεις και να εκτιμάς σωστά την κατάσταση και να σκέφτεσαι σαν λογικός άνθρωπος".
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Λίγα λόγια και σταράτα.
Ανεξάρτητο ιστολόγιο.
Δεν έχει σκοπό να θίξει τιμές και υπολήψεις, αλλά ούτε και να γλείψει κανέναν. Στόχος του είναι οι σάπιες νοοτροπίες, καταστάσεις, πολιτικές ..., αλλά και τα καλά θα λέγονται.
Γράφει η αφεντιά μου, φίλοι και συγγενείς.
Ευχαρίστως θα δημοσιεύσω άρθρα και σχόλια αναγνωστών.
Προσοχή όμως. Δεν τα πάω καλά με τα πρακτορικά και τα κατασκοπικά, αλλά αν υποψιαστώ πράκτορες-προβοκάτορες και λοιπούς... agents θα εκραγώ και... ούτε ψύλλος στον κόρφο τους. Ύβρεις και άλλα κακόβουλα αποτελούν επίσης αιτίες... έκρηξης.
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Κάποιοι περιμένουν την ευκαιρία για να μας κατηγορήσουν για λογοκλοπή!!! Αγνοώντας βέβαια, πως στο παρόν ιστολόγιο αναγράφουμε ΠΑΝΤΑ την πηγή του κειμένου. Έτσι, παρακαλούμε για την αναγραφή της πηγής των κειμένων, για να αποφεύγονται παρεξηγήσεις. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...
Υ.Γ.: Σχόλια τα οποία θα περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται
ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΤΙΣ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΣΕΙΣ (LINKS) ΠΟΥ ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ ΝΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΥΠΟΚΛΟΠΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ.
1. Φράσεις όπως f**ck you, suck my d**ck, take head etc επιτρέπονται μόνο αν απευθύνονται σε λαμόγια της πολιτικής και το lifestyle
2. Ta agglika epitreponte mono gia xioumoristikous logous i, otan imetha vevei oti to istologiο diavazi h Mrs Diamantopoulou h o von Droutsas
kentripotideas.blogspot.gr/ δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα του. Ωστόσο, οφείλει να διαγράφει σχόλια που το περιεχόμενό τους είναι απειλητικό, προσβλητικό, χυδαίο, βίαιο ή υβριστικό προς άλλους σχολιαστές ή την ίδια ομάδα του site.
Από εδώ και στο εξής κανείς δεν θα μπορεί να σχολιάσει χωρίς να έχει συνδεθεί είτε μέσω facebook, twitter, google plus, η με λογαριασμό disqus.
Για επικοινωνία στείλτε e-mail στο kentripotideas@gmail.com