Γράφε Ελληνικά και ας είναι και ανορθόγραφα.!!

Σε εποχές που βασιλεύει το ψέμα, η διάδοση της αλήθειας είναι πράξη επαναστατική .

ΔΕΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩ ΚΑΝΕΝΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ.

«Ἐδῶ ζῆ, ἀναπνέει, πάλλεται, ἰδέα ΕΛΕΥΘΕΡΑ, γενναα, αποφασιστική».

Το kentripotideas αποτελεί έναν ηλεκτρονικό δίαυλο διαφόρων άρθρων, τα οποία προέρχονται είτε προσωπικά είτε από ιστοσελίδες Εναλλακτικής Πληροφόρησης.

Απώτερος στόχος είναι η αφύπνιση του μέσου Έλληνα πολίτη μέσω της διάδοσης "μη πολιτικά ορθών" άρθρων, ερευνών, δοκιμίων και βίντεο.

Δεδομένου ότι ο σκοπός του παρόντος blog είναι MH ενημερωτικός και καθαρά ΨΥΧΑΓΩΓΙΚΟΣ, αν σας θίγει καθ'οποιονδήποτε τρόπο, επικοινωνήσετε μαζί μας για να επανορθώσουμε άμεσα. Όλα όσα ακολουθούν είναι προϊόντα της φαντασίας μας ή της δικής σας. Οποιαδήποτε ομοιότητα με πραγματικά πρόσωπα ή καταστάσεις είναι ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΙΚΗ!



Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2013

Βελίκα Τράικου, μία ηρωίδα δασκάλα του Μακεδονικού Αγώνα…

Αποτέλεσμα εικόνας για ελληνικό σχολείο στα Σκόπια 
(προσέξτε την επιγραφή του σχολείου!)
ΕΛΑΧΙΣΤΟΣ ΦΟΡΟΣ ΤΙΜΗΣ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ

Καυτές στορικές μνμες κουβαλ τοτος μήνας. Ζωντανεύει μπροστά μας καί τούς νικηφόρους βαλκανικούς πολέμους το 1912-13. Πολλές πόλεις τς Μακεδονίας γιορτάζουν τοτες τίς μέρες τά ...

λευθέριά τους πό τή μακρόχρονη τουρκική σκλαβιά καί παιανίζουν τή νίκη τους κατά τν βουλγάρων κομιτατζήδων. ᾿Αλλά, μέχρι νά φουντώσει καί νά θεριέψει Μακεδονικός ᾿Αγώνας, πόσοι καί πόσες δέν ργάστηκαν νύσταχτα πολλές δεκαετίες πρίν, δέν ριψοκινδύνευσαν καί δέν γιναν λοκαυτώματα, σπέρνοντας πό τό δικό του μετερίζι καθένας τό σπόρο τς λευτερις!
Νεαρή δασκάλα Μακεδονομάχος ε
ναι Βελίκα Τράικου πό τό Γραδεμπόρι, σημερινό Πεντάλοφο Θεσσαλονίκης. Δέν εναι τυχαία κπαιδευτικός. Εχει ποφοιτήσει πό τό ξακουστό κπαιδευτήριο, τό ᾿Ανώτερο Παρθεναγωγεο Θεσσαλονίκης. Σ᾿ κενο τό πνευματικό φυτώριο πυροδοτήθηκε καρδιά της κι ναψαν ο μεγάλοι πόθοι νά πηρετήσει τή χειμαζόμενη μακεδονική γ, που καί νά τή στείλουν. Καί νά την, τοιμη δασκαλίτσα, διορίζεται, στά 1900, σ᾿ να χωριό κυκλωμένο πό κομιτατζδες, στήν Καρατζόβα, στά βόρεια τς Εδεσσας. Εχει περάνθρωπο ργο νά πιτελέσει. Πόσο στενοχωριέται πού βλέπει τά μικρά Ελληνόπουλα, τά μαθητούδια της, νά μή γνωρίζουν τήν λληνική γλώσσα, τήν στορία τν προγόνων τους! Συνειδητοποιε γιά λλη μιά φορά πώς γαπημένη της Μακεδονία ψυχορραγε, πώς βουλγαρική ξαρχία χει βάλει στόχο νά τήν ποκόψει πό τίς θαλερές της ρίζες, τόν Ελληνισμό καί τήν ᾿Ορθοδοξία. Η Βελίκα νασκουμπώνεται. Τό σκοτάδι τς μάθειας πρέπει νά διαλυθε. Στίς παιδικές πάρξεις μέ τά σπινθηροβόλα ματάκια μφυσ τά δανικά τς φυλς μας.
Σέ
πόσταση ναπνος πό τή φωλιά τν κομιτατζήδων τρόμητη δασκάλα πιτελε λλου εδους μάχες, φυπνίζοντας πνευματικά τά Μακεδονόπουλα. Χαρακτηριστικά εναι τά λόγια πού εχε ξεστομίσει σ᾿ κενο τό συνέδριο τν Μακεδονομάχων, πού γινε στή Μητρόπολη Θεσσαλονίκης τόν Αγουστο το 1901·
«
Οπλίστε τούς χωρικούς!.. Κι ταν μες προετοιμάσουμε τό δαφος, πό παντο θ᾿ νάψει γώνας!…».
᾿Αλλ᾿ ρωισμός μις τέτοιας ψυχωμένης δασκάλας παίρνει καταπληκτικές διαστάσεις, πού μς φήνει κθαμβους.
Ε
ναι φθινόπωρο το 1901. Ο διπλωμάτης στό λληνικό Προξενεο το Μοναστηρίου, Ιων Δραγούμης, χει κάνει κκληση στό «Κέντρο» τς Θεσσαλονίκης νά το στείλουν να ταλαντοχο πρόσωπο γιά μιά πολύ σοβαρή, χέμυθη καί πικίνδυνη ποστολή. Θά ποτελοσε τό σύνδεσμο το λληνικο κομιτάτου νάμεσα στό Μοναστήρι – Καστοριά – Θεσσαλονίκη. ᾿Αναρωτιέται ποιόν ραγε θά το στείλουν. Μένει βουβός, σάν ντικρύζει μπροστά του τή δεκαοκτάχρονη Βελίκα τοιμη ν᾿ ναλάβει καθήκοντα. Κι μως, γυναικεία καρδιά της κρύβει σπάνιους θησαυρούς.
Ποιά ε
ναι κείνη ξιολύπητη μές στά κουρέλια, δίχως παπούτσια, πού μιλ τούρκικα κι φήνει τό Μοναστήρι, διασχίζει δυσκολοδιάβατα μέρη, βουνά, ρεματιές, φαράγγια, λαγκάδια μέ προορισμό τήν Εδεσσα τήν Καστοριά, τά Γιαννιτσά τή Θεσσαλονίκη; Κανείς δέν τς δίνει σημασία. Ολοι τήν ποστρέφονται καί τήν οκτείρουν. Μέ μιά τρελή Τουρκάλα θά σχοληθον;
Ο φακός τς στορίας φωτογραφίζει καί μία λλη.
Ε
ναι μιά φτωχή Βουλγάρα, πού ρίχνεται καθημερινά στόν γώνα τς βιοπάλης. Τριγυρνάει στή φύση καί συνεχς σκυμμένη μαζεύει ραδίκια. Επειτα πάει στά παζάρια τν Τούρκων τν Βουλγάρων νά πουλήσει τίς λιγοστές της πραμάτειες, χόρτα γάλα, γιά νά βγάλει «τόν πιούσιον».
Στ
᾿ λήθεια, τί παράξενο! Εναι πολλές φορές πού φακός συλλαμβάνει τήν τρελή Τουρκάλα τή βουλγάρα ραδικο γαλατο ξω πό Προξενεα, Μητροπόλεις, Διοικητήρια, ᾿Αστυνομίες, στρατόπεδα. Τί γυρεύει κε; Κι μως, ποιός θά τό ποπτευόταν; Η τραγική ατή φιγούρα γίνεται σύνδεσμος νάμεσα στόν Ιωνα Δραγούμη, στόν Δεσπότη Καστορις Γερμανό Καραβαγγέλη καί στόν Πρόξενο τς Θεσσαλονίκης. Τί κι ν ο περαστικοί κουνον τό κεφάλι τους καί τήν λεεινολογον; Η Βελίκα χει πλήρη συναίσθηση τν πράξεών της. Υπηρετε τό χειμαζόμενο θνος της. Χαλάλι γιά τήν πατρίδα της νά κάνει τρομερές περβάσεις, νά χάσει καί τήν πόληψή της.
Παριστάνοντας τήν Τουρκάλα
τή Βουλγάρα, μέσα στίς πυκνές πλεξοδες της κάτω πό τόν ξεφτισμένο ποδόγυρό της κρύβει καλοβαλμένα πολύτιμα γγραφα το ᾿Αγώνα. Σκιαγμένη συνεχς μήπως τ᾿ ρπάξει χθρός, τά μεταφέρει στούς κατά τόπους πευθύνους το λληνικο κομιτάτου. Τούς νημερώνει γιά ,τι ρπαξε τό ατί της πό τούς Βουλγάρους καί τούς Τούρκους, φο γνωρίζει καλά καί τίς δύο γλσσες. Κι ταν καταφθάνει στή μακεδονική γ σταυραετός το ᾿Αγώνα, Παλος Μελς, κι ο μάχες πιότερο νάβουν, λεπτεπίλεπτη δασκάλα συνεχίζει, παρ᾿ λους τούς κινδύνους, νά «μεταμορφώνεται» καί νά ποτελε «τό μάτι καί τό ατί το ᾿Αγώνα».
Ξαφνικά, στίς 28 Α
γούστου το 1904, τό θνικό ργο τς ρωίδας νακόπτεται. Ενας βούλγαρος κομιτατζής τήν νταμώνει στά Γιαννιτσά καί μπήγει τό μαχαίρι του στό στθος της. Τή βασανίζει γρια. Θέλει ν᾿ ρπάξει τά μυστικά της. Μά τρελή Τουρκάλα τά παίρνει μαζί της στήν αωνιότητα. Θρηνε γοερά στήν κηδεία της Θεσσαλονίκη τό ξιο βλαστάρι της καί καταγράφει τό νομά της στό πάνθεο τν ρώων.
Στή μνήμη σου, μαρτυρική
ρωίδα δασκάλα, καταθέτουμε εγνωμοσύνης στεφάνι καί ποκλινόμαστε μπρός στό μεγαλεο σου. Υπερέβης τά ρια τς γυναικείας ντοχς. Παραμέρισες ξιοπρέπειες καί κοσμιότητες. Προτίμησες νά ξευτελιστε δια σου προσωπικότητα γιά χάρη μις λεύθερης λληνικς Μακεδονίας.
Ελληνίς – Περιοδικό «Απολύτρωσις»
http://aktines.blogspot.gr/2010/10/blog-post_2349.htmlη 



φωτογραφία αυτή αποδίδεται στην ηρωική δασκάλα Βελίκα Τράικου και προέρχεται από: ΕΔΩ!

Βελίκα Τράϊκου




Η Βελίκα Τράϊκου ὑπῆρξε μιά δασκάλα, νεομάρτυς τοῦ Μακεδονικοῦ Ἀγῶνος. Γεννημένη στό Γραδεμπόριο τό 1883, πεντάρφανη ἀπό μικρή μά προικισμένη μέ ἀδάμαστη θέληση, μέ τή βοήθεια φιλανθρώπων κατόρθωσε νά φοιτήσει στό Ἀνώτερο Παρθεναγωγεῖο Θεσσαλονίκης καί τό 1900 διορίστηκε δασκάλα στήν Καρατζόβα, στή φωλιά τῶν Κομιτατζήδων, ὅπου ρίχτηκε στήν ἀποστολή της μέ ἐνθουσιασμό. Κι ὅταν τόν Αὔγουστο τοῦ 1901, καθώς ὁ Ἴων Δραγούμης κατευθύνονταν στό Μοναστήρι, πραγματοποιήθηκε στήν Μητρόπολη Θεσσαλονίκης μεγάλη σύσκεψη Ἑλλήνων πατριωτών, ἡ Βελίκα ἦταν παροῦσα κι ἔκανε τίς προτάσεις της:
Ὁπλίστε τούς χωρικούς!... Κι ὅταν ἐμεῖς προετοιμάσουμε τό ἔδαφος, ἀπό παντοῦ θ’ ἀνάψει ὁ ἀγώνας!...
Τό φθινόπωρο ὁ Δραγούμης ζήτησε ἀπό τό Κέντρο Θεσσαλονίκης νά τοῦ στείλουν ἕνα πρόσωπο ἄξιο νά ἐπωμιστεῖ τό βαρύ ἔργο τοῦ συνδέσμου Μοναστηρίου-Καστοριᾶς-Θεσσαλονίκης. Συνιστοῦσε νά εἶναι ἔμπιστο, γενναῖο, ἱκανό, νά ἀντέχει σέ κακουχίες καί πεζοπορία, νά διαθέτει ἐξαιρετική εὐφυία γιά ν’ ἀποφεύγει τίς παγίδες τῶν Βουλγάρων, νά διακατέχεται ἀπό βαθύ αἴσθημα εὐθύνης καί πρό παντός νά εἶναι ἀποφασισμένο νά δώσει καί τή ζωή του ἀκόμα γιά ὅ,τι πιστεύει κι ὑπηρετεῖ.
Φαντάζεται κανείς τήν κατάπληξη του, ὅταν εἶδε νά τοῦ στέλνουν, ἀντί κάποιου θεριεμένου παλληκαριοῦ, τή ροδομάγουλη δασκαλίτσα Βελίκα!... Κι ὅμως ἡ κοπέλα ἐκείνη στάθηκε ἄξια στό ὕψος τῆς σπουδαίας της ἀποστολῆς, γιατί γνωρίζοντας ἄπταιστα τήν τουρκική καί βουλγαρική γλώσσα καί προικισμένη μέ σπάνια ὑποκριτικά προσόντα, παριστάνοντας πότε τή μισότρελλη Τουρκάλα χωρική καί πότε τή Βουλγάρα ραδικοῦ ἤ γαλατοῦ, ἔγινε τό μάτι καί το αὐτί τοῦ ἀγώνα. Κανείς δέν μποροῦσε νά τήν ὑποψιστεῖ, καθώς μετέφερε ἔγγαφα ραμμένα στά ξεφτισμένα της ποδογύρια ἤ χαμένα στίς πανέμορφες πλεξίδες της.
Ἀεικίνητη κι ἀγωνιστική ἔμοιαζε γοργοπόδαρο ἐλάφι, πού ἐκμηδένιζε τήν ἀπόσταση Μοναστήρι-Θεσσαλονίκη. Κι ἦταν ν’ ἀπορεῖ κανείς, πῶς ἐκείνη ἡ σφιγηλή κοπέλα, πού ὁ κίνδυνος ἦταν ἡ ἀνάσα της, πῶς μποροῦσε καί μεταμορφώνονταν, ὅταν τό ἤθελε, σ’ ἕνα ἀξιολύπητο πλάσμα πέρα κι ἔξω ἀπό κάθε ὑποψία.
Στά 1903 ἡ βουλγαρική θηριωδία στή Μακεδονία εἶχε ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Ἡ γῆ βάφοταν μέ αἷμα ἀθώων. Ἄγρια ἐγκλήματα γίνονταν καθημερινά κι ὅμως ἡ Βελίκα ἀπτόητη γύριζε στίς ἐρημιές. Ὅλοι θαύμαζαν κι ὑπολόγιζαν τήν προσφορά της. Κι ὅταν ἀργότερα μέ τόν ἐρχομό τοῦ Παύλου Μελά ὁ ἀγώνας ἐντάθηκε, ἡ μικρή ἡρωίδα προσέφερε ἀνεκτίμητες ὑπηρεσίες σάν σύνδεσμος τῶν προξενείων.

Ὅμως σέ μιά τέτοια ἀποστολή στά Γιαννιτσά, δολοφονικό χέρι Βουλγάρων ἔσχισε τά νεανικά της στήθη, ὅταν παρά τά βασανιστήρια στά ὁποῖα τήν ὑπέβαλαν νά μαρτυρήσει τι γνώριζε, αὐτή ἐξακολουθοῦσε νά παριστάνει τήν τρελλή. Ἔτσι πῆρε στό θάνατο τά μυστικά της. Ἦταν καλοκαίρι, 28 Αὐγούστου τοῦ 1904. Στή Θεσσαλονίκη, ὅπου μεταφέρθηκε ἡ σωρός της, τῆς ἔγινε μεγαλοπρεπής κηδεία καί τή θρήνησε μιά ὁλόκληρη λαοθάλασσα.

Στιγμιότυπο ἀπό τήν κηδεία τῆς Βελίκας Τράϊκου. Διακρίνεται ὁ Κ. Μαζαράκης
καί ὁ Μητροπολίτης Ἀλέξανδρος. (Φώτο Μουσείου Μακεδονικοῦ Ἀγῶνος).
Πηγή: Ἀπό τό βιβλίο «Ἡ Μακεδόνισσα στό θρύλο καί στήν Ἱστορία», τῆς Ἀθηνᾶς Τζινίκου-Κακούλη.

 Αποτέλεσμα εικόνας για ελληνικό σχολείο στα Σκόπια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το blog. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση
"Διάβαζε όχι για ν' αντιλέγεις, να αμφισβητείς, ν' αναιρείς, να διαψεύδεις και ανασκευάζεις, όχι για να πιστεύεις, και να τα παίρνεις όλα για αλήθεια, άλλα για να κρίνεις και να εκτιμάς σωστά την κατάσταση και να σκέφτεσαι σαν λογικός άνθρωπος".

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.


Λίγα λόγια και σταράτα.
Ανεξάρτητο ιστολόγιο.

Δεν έχει σκοπό να θίξει τιμές και υπολήψεις, αλλά ούτε και να γλείψει κανέναν. Στόχος του είναι οι σάπιες νοοτροπίες, καταστάσεις, πολιτικές ..., αλλά και τα καλά θα λέγονται.
Γράφει η αφεντιά μου, φίλοι και συγγενείς.

Ευχαρίστως θα δημοσιεύσω άρθρα και σχόλια αναγνωστών.

Προσοχή όμως. Δεν τα πάω καλά με τα πρακτορικά και τα κατασκοπικά, αλλά αν υποψιαστώ πράκτορες-προβοκάτορες και λοιπούς... agents θα εκραγώ και... ούτε ψύλλος στον κόρφο τους. Ύβρεις και άλλα κακόβουλα αποτελούν επίσης αιτίες... έκρηξης.

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.

Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Κάποιοι περιμένουν την ευκαιρία για να μας κατηγορήσουν για λογοκλοπή!!! Αγνοώντας βέβαια, πως στο παρόν ιστολόγιο αναγράφουμε ΠΑΝΤΑ την πηγή του κειμένου. Έτσι, παρακαλούμε για την αναγραφή της πηγής των κειμένων, για να αποφεύγονται παρεξηγήσεις. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...

Υ.Γ.: Σχόλια τα οποία θα περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται
ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΤΙΣ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΣΕΙΣ (LINKS) ΠΟΥ ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ ΝΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΥΠΟΚΛΟΠΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ.

1. Φράσεις όπως f**ck you, suck my d**ck, take head etc επιτρέπονται μόνο αν απευθύνονται σε λαμόγια της πολιτικής και το lifestyle
2. Ta agglika epitreponte mono gia xioumoristikous logous i, otan imetha vevei oti to istologiο diavazi h Mrs Diamantopoulou h o von Droutsas

kentripotideas.blogspot.gr/ δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα του. Ωστόσο, οφείλει να διαγράφει σχόλια που το περιεχόμενό τους είναι απειλητικό, προσβλητικό, χυδαίο, βίαιο ή υβριστικό προς άλλους σχολιαστές ή την ίδια ομάδα του site.

Από εδώ και στο εξής κανείς δεν θα μπορεί να σχολιάσει χωρίς να έχει συνδεθεί είτε μέσω facebook, twitter, google plus, η με λογαριασμό disqus.

Για επικοινωνία στείλτε e-mail στο kentripotideas@gmail.com