Τα δικαιώματα της τουρκικής μειονότητας δυτικής Θράκης είναι εγγυημένα από διεθνείς συνθήκες.
Aναμφίβολα το σημαντικότερο και το πιο παλιό από αυτά τα κείμενα είναι η συνθήκη της Λοζάνης. Παράλληλα δίπλα σε αυτό υπάρχουν και κάποιες διμερείς συμφωνίες που υπογράφηκαν ανάμεσα στην Ελλάδα και την μητέρα πατρίδα Τουρκία.
Όλες αυτές οι συμφωνίες διασφαλίζουν τα θεμελιώδη δικαιώματα και ελευθερίες με πρώτα την θρησκευτική και εκπαιδευτική ελευθερία. Προστατεύουν τα ατομικά και συλλογικά δικαιώματα της μειονότητας. Ο σεβασμός των δικαιωμάτων αυτών της μειονότητας είναι μεταξύ των υποχρεώσεων του κράτους. Το να μην ¨ακουμπούνται¨ τα ατομικά και συλλογικά δικαιώματα της μειονότητας, αποτελεί αναγκαιότητα τόσο της δημοκρατίας όσο και του διεθνούς δικαίου.
Τα δικαιώματα αυτά και οι συμφωνίες που τα προστατεύουν και τα εγγυώνται, είναι αυτά που στο πλαίσια των δικαιωμάτων και νόμων καθορίζουν και το στάτους της τουρκικής μειονότητας δυτικής Θράκης. Αλλά δυστυχώς η πατρίδα μας η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια με μια αυξανόμενη ταχύτητα, προσπαθεί να ¨διαβρώσει¨ αυτό το στάτους. Τα μέτρα και οι νομικές ρυθμίσεις που πέρασαν ή έγινε προσπάθεια να περάσουν τα τελευταία 2-3 χρόνια, αποτελούν μια συνεχή επέμβαση στην μειονοτική εκπαίδευση και την θρησκευτική ελευθερία. Γίνεται προσπάθεια ώστε και στα δύο επίπεδα, να μην έχουν λόγο η μειονοτική κοινωνία και οι μειονοτικοί φορείς. Το κράτος επιχειρεί να κυριαρχήσει σε αυτά τα πεδία, στα πεδία δηλαδή των αναγνωρισμένων από το διεθνές δίκαιο δικαιωμάτων και ελευθεριών.
Να δώσω μερικά παραδείγματα για αυτά που αναφέρω παραπάνω. Το πρώτο παράδειγμα είναι από την μειονοτική εκπαίδευση. Είναι γνωστό πως η μειονοτική εκπαίδευση είναι ένα δικαίωμα αναγνωρισμένο από διεθνείς συνθήκες. Η μειονοτική εκπαίδευση είναι ένα σύστημα δίγλωσσο (τουρκικά-ελληνικά), ενώ η λειτουργία των μειονοτικών σχολείων είναι μια υποχρέωση του κράτους. Δεν πρόκειται δηλαδή για χάρη αλλά για υποχρέωση, για ευθύνη που έχει.
Το κράτος είναι σε θέση να διασφαλίζει στην μειονότητα την μειονοτική εκπαίδευση. Και αυτό να το κάνει για το σύνολο της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Η Ελλάδα όμως κράτησε το νηπιαγωγείο που αποτελεί σημαντικό τμήμα υποχρεωτικής εκπαίδευσης, εκτός του συστήματος της μειονοτικής εκπαίδευσης. Το αίτημα των Τούρκων της δυτικής Θράκης για νηπιαγωγεία απορρίφθηκε με άδικες και έκνομες δικαιολογίες. Μάλιστα για αυτό το θέμα δεν γίνεται καν διάλογος. Το αίτημα για μειονοτικό νηπιαγωγείο δεν υπάρχει για το κράτος.
Το κράτος και στο θέμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της μειονότητας, συνεχίζει να κλείνει τα αυτιά του και μάλιστα για χρόνια. Για μια μειονότητα 150 χιλιάδων ατόμων τα δύο μειονοτικά γυμνάσια και αν προσθέσετε και τους δύο μεντρεσέδες τα τέσσερα αυτά σχολεία είναι πολύ λίγα. Δεν φτάνουν ! Στην Ροδόπη το πλέον πολυπληθές σχολείο είναι το γυμνάσιο-λύκειο Τζελάλ Μπαγιάρ και στην Ξάνθη το γυμνάσιο λύκειο Μουζαφέρ Σαλίχογλου. Οι μαθητές ξεχειλίζουν, τα κτίρια δεν επαρκούν. Το κράτος δεν ανταποκρίνεται ούτε καν στο απλό αίτημα για ένα κτίριο. Όσο και αν δεν θέλει κάποιος να μην το δει ως κακόβουλο δεν γίνεται. Ιδιαίτερα αν δει κανείς φέτος την εκπαίδευση σε βάρδιες στην Ξάνθη !
Το δεύτερο παράδειγμα έχει σχέση με την θρησκευτική εκπαίδευση των παιδιών της μειονότητας. Ο γνωστός νόμος των 240 ιμάμηδων. Το κράτος με αυτό τον νόμο, με αυτό το μέτρο έδειξε πως δεν θέλει – και για αυτό επεμβαίνει- να διδάσκει η ίδια η μειονότητα την θρησκευτική εκπαίδευση – το Ισλάμ δηλαδή – στα παιδιά της. Η διδασκαλία στα ελληνικά της ισλαμικής θρησκείας σε κρατικά σχολεία για τα παιδιά των μουσουλμάνων Τούρκων, είναι κάτι αντίθετο με την πραγματική ζωή και από την σκοπιά της θρησκευτικής εκπαίδευσης και από την καθημερινή ζωή , αλλά και με τον τρόπο που βιώνει η ίδια η μειονότητα την θρησκεία της.
Το περιστατικό του κρατικού διορισμού δασκάλου της θρησκείας ή ιμάμη σε τζαμιά –όπως προβλέπει ο νόμος των 240 ιμάμηδων- είναι κάτι που καταπατά πλήρως κάθε έννοια δημοκρατίας, ανθρωπίνων δικαιωμάτων και θρησκευτικής ελευθερίας. Το πέρασμα σε χαρτί αυτού του νόμου σε ένα δημοκρατικό κράτος, είναι μεγάλο λάθος.
Στο μεταξύ με την έναρξη της νέα εκπαιδευτικής χρονιάς μας έρχονται ειδήσεις πως μειονοτικοί μαθητές υποχρεώνονται να εισέλθουν το μάθημα της ισλαμικής θρησκείας που διδάσκεται στα ελληνικά. Ίδιες πληροφορίες υπήρχαν και πέρσι. Μάλιστα σε κάποια σχολεία διευθυντές και καθηγητές έλεγαν σε γονείς που δεν θελαν να μπούνε τα παιδιά τους σε αυτά τα μαθήματα ¨Ας μπουν στο μάθημα να είναι στην τάξη και ας μην το παρακολουθούν, αν θέλουν ας παίξουν με τα κινητά τους¨. Αυτό μας δείχνει ότι γίνεται μια ανοιχτή και πολύπλευρη προσπάθεια για την ένταξη αυτού του μαθήματος στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Ένα άλλο θέμα είναι μια εξέλιξη των τελευταίων ημερών. Η κυβέρνηση αποφάσισε την σύσταση μιας επιτροπής σχετικά με τους μεντρεσέδες και τις θρησκευτικές υποθέσεις τους στην δυτική Θράκη. Τα μέλη της επιτροπής είναι οι κρατικά διορισμένοι μουφτήδες και οι επίσης διορισμένοι διευθυντές των μεντρεσέδων. Αναφέρεται πως η εν λόγω επιτροπή θα λειτουργεί συμβουλευτικά προς το υπουργείο σχετικά με θέματα σχετικά με την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς αλλά και θρησκευτικά θέματα των μεντρεσέδων. Λέγεται πως αυτή η επιτροπή στο μέλλον θα μπορέσει να παίξει ρόλο στην θεολογική σχολή που επιδιώκεται να ιδρυθεί στην Θεσσαλονίκη, αλλά και στο θέμα της εκλογής των μουφτήδων. Η σύσταση μιας τέτοιας επιτροπής, μια τέτοια προσπάθεια, πριν από την επίλυση του μουφτειακού θέματος στην δυτική Θράκη και πριν από την δημιουργία μιας αληθινά σχέσης εμπιστοσύνης ανάμεσα στο κράτος και στην μειονότητα, δύσκολο να πιστέψει κάποιος πως θα είναι επωφελής.
Τελευταίο παράδειγμα η ακύρωση του φορέα που θα έβγαζε δασκάλους τουρκικών για τα μειονοτικά δημοτικά. Αυτή την στιγμή δεν υπάρχει φορέας – στην θέση της ΕΠΑΘ που έκλεισε- που θα διαμορφώνει δασκάλους που θα διδάσκουν τουρκικά στα μειονοτικά δημοτικά. Για την ακρίβεια ακόμη δεν επισημοποιήθηκε το τμήμα που θα ανοίξει εντός πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Στην πραγματικότητα μπορούμε να αναφέρουμε ακόμη περισσότερα παραδείγματα. Στα τελευταία χρόνια είναι ορατή μια σχεδιασμένη αλλαγή πολιτικής του κράτους στα θέματα των δικαιωμάτων και ελευθεριών που καθορίζουν το νομικό στάτους της μειονότητας. Το αν αυτό θα επιταχυνθεί ή όχι στην επόμενη περίοδο είναι κάτι που συνδέεται με την στάση και την συμπεριφορά της μειονότητας…. tourkikanea
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Την ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων φέρει αποκλειστικά ο συγγραφέας τους και όχι το blog. Η ανάρτηση των σχολίων μπορεί να έχει μια μικρή χρονική καθυστέρηση
"Διάβαζε όχι για ν' αντιλέγεις, να αμφισβητείς, ν' αναιρείς, να διαψεύδεις και ανασκευάζεις, όχι για να πιστεύεις, και να τα παίρνεις όλα για αλήθεια, άλλα για να κρίνεις και να εκτιμάς σωστά την κατάσταση και να σκέφτεσαι σαν λογικός άνθρωπος".
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Λίγα λόγια και σταράτα.
Ανεξάρτητο ιστολόγιο.
Δεν έχει σκοπό να θίξει τιμές και υπολήψεις, αλλά ούτε και να γλείψει κανέναν. Στόχος του είναι οι σάπιες νοοτροπίες, καταστάσεις, πολιτικές ..., αλλά και τα καλά θα λέγονται.
Γράφει η αφεντιά μου, φίλοι και συγγενείς.
Ευχαρίστως θα δημοσιεύσω άρθρα και σχόλια αναγνωστών.
Προσοχή όμως. Δεν τα πάω καλά με τα πρακτορικά και τα κατασκοπικά, αλλά αν υποψιαστώ πράκτορες-προβοκάτορες και λοιπούς... agents θα εκραγώ και... ούτε ψύλλος στον κόρφο τους. Ύβρεις και άλλα κακόβουλα αποτελούν επίσης αιτίες... έκρηξης.
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Κάποιοι περιμένουν την ευκαιρία για να μας κατηγορήσουν για λογοκλοπή!!! Αγνοώντας βέβαια, πως στο παρόν ιστολόγιο αναγράφουμε ΠΑΝΤΑ την πηγή του κειμένου. Έτσι, παρακαλούμε για την αναγραφή της πηγής των κειμένων, για να αποφεύγονται παρεξηγήσεις. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...
Υ.Γ.: Σχόλια τα οποία θα περιέχουν ύβρεις, θα αποκλείονται
ΘΑ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΤΙΣ ΥΠΕΡΣΥΝΔΕΣΕΙΣ (LINKS) ΠΟΥ ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ ΝΑ ΑΦΗΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΥΠΟΚΛΟΠΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ.
1. Φράσεις όπως f**ck you, suck my d**ck, take head etc επιτρέπονται μόνο αν απευθύνονται σε λαμόγια της πολιτικής και το lifestyle
2. Ta agglika epitreponte mono gia xioumoristikous logous i, otan imetha vevei oti to istologiο diavazi h Mrs Diamantopoulou h o von Droutsas
kentripotideas.blogspot.gr/ δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα του. Ωστόσο, οφείλει να διαγράφει σχόλια που το περιεχόμενό τους είναι απειλητικό, προσβλητικό, χυδαίο, βίαιο ή υβριστικό προς άλλους σχολιαστές ή την ίδια ομάδα του site.
Από εδώ και στο εξής κανείς δεν θα μπορεί να σχολιάσει χωρίς να έχει συνδεθεί είτε μέσω facebook, twitter, google plus, η με λογαριασμό disqus.
Για επικοινωνία στείλτε e-mail στο kentripotideas@gmail.com